poniedziałek, 30 lipca 2012

Naleśniki z jagodowego ciasta w jeziorku jagodowym


Wczoraj wracając z Podlasia w okolicach Długosiodła zakupiłam od lokalnych sprzedawców jagody. 
Zrobiłam więc  jagodowe ciasto naleśnikowe, jagodowe nadzienie i jagodowe jezioro.

Jagody 0,5 litra



Składniki:

Ciasto:

szklanka mąki
3/4 szklanki wody
sól
jajko
cukier waniliowy z prawdziwą wanilią
 1//3 szklanki soku jagodowego


Jeziorko jagodowe:

gotuj jagody z trzcinowym cukrem aż puszczą sok, odcedź sok do innego rondla i dalej gotuj aż odparuje woda a sos jagodowy zrobi się gesty.


Nadzienie jagodowe:

250 gram sera białego
opakowanie cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
ugotowane jagody bez soku, które otrzymasz z gotowania jagód



1. Z ciasta smaż fioletowe naleśniki, jeśli trzeba dodaj mąki, gdyby ciasto było za rzadkie.
2. Gdy lekko ostygnie dodaj do środka nadzienie.
3. Na talerz wylej sos jagodowy tworząc jeziorko, teraz delikatnie połóż naleśnika z nadzieniem.

Moja sugestia: posyp kwiatami lawendy.
Jagody 2012

4 komentarze:

  1. Musiały smakować bosko! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. naleśniki dają nieograniczone mozliwości, tym bardziej w połączeniu z owocami sezonowymi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Moje naleśniki urodziły się kiedy zobaczyłam u którejś z blog-erek pyszne czekoladowe naleśniki, zdjęcie wyszło lekko fioletowe i naszło mnie na eksperyment w kuchni z jagodami. Widziałam też różowe zabarwione sokiem z buraka. Pychota:)

      Usuń