poniedziałek, 30 lipca 2012

Naleśniki z serem i jagodami


Zaparszam na przepis na naleśniki z wykorzystaniem jagód. Dodałam je do nadzienia, a sok z jagód dodałam do ciasta oraz zrobiłam jagodowy sos.

Składniki:

500 ml jagód
2-3 łyżku cukru trzcinowego/ksylitolu (jeśli używasz ksylitol dodaj go mniej, bo jest słodszy od cukru)

Zagotuj przebrane i umyte jagody z cukremtrzcinowym aż puszczą sok. Odcedź sok do innego rondla, a pulpę z jagód przestudź i dodaj do białego sera.

Ciasto:

szklanka mąki
3/4 szklanki wody
1/2 szklanki mleka
sól
jajko
cukier waniliowy z prawdziwą wanilią
1//3 szklanki soku jagodowego

Nadzienie jagodowe:

250 g białego sera 
1 opakowanie cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
pulpa jagodowa

Sos jagodowy:

Zagotuj resztę soku i gotuj aż odparuje woda a sos jagodowy zrobi się gęsty. Gdyby sos nie miał odpowiedniej konsystencji można go zagescić mąką. 

Przygotowanie:


1. Połacz składniki ciasta. Z ciasta smaż fioletowe naleśniki, jeśli trzeba dodaj mąki, gdyby ciasto było za rzadkie.
2. Gdy lekko ostygną napełnij je przygotowanymnadzieniem.
3. Na talerz wylej sos jagodowy i delikatnie połóż naleśnika z nadzieniem.

Moja rada: posyp kwiatami lawendy nawet suszonymi.

Jagody 2012

4 komentarze:

  1. Musiały smakować bosko! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. naleśniki dają nieograniczone mozliwości, tym bardziej w połączeniu z owocami sezonowymi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Moje naleśniki urodziły się kiedy zobaczyłam u którejś z blog-erek pyszne czekoladowe naleśniki, zdjęcie wyszło lekko fioletowe i naszło mnie na eksperyment w kuchni z jagodami. Widziałam też różowe zabarwione sokiem z buraka. Pychota:)

      Usuń