środa, 8 sierpnia 2012

Razowe placuszki "rosti"z gruszki



Nieprawdopodobnie smaczne, aromatyczne i zaskakujące.







Składniki:

2 twarde gruszki
3 łyżki mąki pszennej razowej lub orkiszowej
jajko
opakowanie cukru waniliowego trzcinowego
otarta skórka z jednej cytryny
listki melisy
cukier puder
kilka łyżek oliwy do smażenia

Przygotowanie:

1. Gruszki zetrzyj na dużych oczkach na tarce, odlej sok.

2. Dodaj jajko i mąkę oraz skórkę z cytryny i cukier waniliowy.

3. Wymieszaj na gładkie ciasto.

4. Smaż małe placuszki. Z podanych składników wyszło 6 placuszków.

5. Odsącz na ręczniku papierowym jeśli konieczne ( Ja używam oleju w sprayu więc potrzebują tej operacji)

6. Po ostudzeniu posyp cukrem pudrem jeśli lubisz.




6 komentarzy:

  1. Ja tylko czekam, aż gruszki u mojej babci w sadzie będą dojrzałe... ona akurat ma takie twarde, a soczyste, dokładnie takie jak lubię! Myślę, że pasowałyby do takich placuszków jak ulał:)

    OdpowiedzUsuń
  2. placki z gruszką mogą być fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie jablkowe racuchy, ale gruszkowych jeszcze nie probowalam. Musze nadrobic, bo wygladaja smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zróbcie dziewczyny, bo smak zaskakuje. Jak zrobicie podzielcie się wrażeniami, pliz:)

      Usuń
  4. Robiłam podobne, tylko z jabłek. Ciekawe, że na gruszki jakoś nie wpadłam.

    OdpowiedzUsuń