poniedziałek, 12 listopada 2012

Babka migdałowa

Za moim mężem chodziło coś słodkiego, nie bardzo chciało mi się piec, ale miałam mielone migdały, zaraz miała się skończyć data ważności, to uległam i upiekłam.
Ale nie w keksówce tylko w mini tortownicach. Przepasałam ciasto migdałową wstążką  posypałam pyłkiem z cukru pudru i oko było czym nacieszyć;) 


Składniki:
150 gram zmielonych migdałów
150 gram masła
3/4 szklanki cukru trzcinowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jaja
szklanka mąki
2 łyżki likieru amaretto 




Moje ciasto upiekłam w 2 małych tortownicach, bo chwilowo straciłam kontakt z formą na keks.


Oddziel żółtka od białek, ubij białka na sztywno. Do żółtek dodaj masło i cukier i ucieraj mikserem kilka minut, Dodawaj mąkę i proszek do pieczenia, dodaj 2 łyżki likieru amaretto i mąkę migdałową  Wymieszaj, będzie to bardzo gęste, ale teraz kolej na białka. Dodawaj i mieszaj ciasto. Piecz w 180 stopniach ok 50 minut.




7 komentarzy:

  1. Pięknie wygląda z tą wstążką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kształtem przypomina góry- piękne góry:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. taka była dumna z siebie, że aż popękała;)

      Usuń
  4. Ależ pięknie wyrosła ta Twoja baba:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota! Poprosze jedną babkę ;D

    OdpowiedzUsuń