niedziela, 2 grudnia 2012

Makaron gwiazdki domowy z wigilijnym barszczem

Dziś była u mnie próba. Generalna będzie w Wigilię. Postanowiłam dziś zagnieść makaron i wyciąć z niego gwiazdki. Praca była żmudna, ale efekt przerósł moje oczekiwania.



2,5 szklanki mąki
pół łyżeczki soli
2 duże jajka

z tego zagniotłam makaron

Podsuszyłam rozwałkowany placek i wycinałam gwiazdki. Kiedy trochę podeschły zagotowałam wodę z solą i gotowałam 2 minuty po wypłynięciu.
Potem zahartowałam zimną wodą.


Barszcz przygotowałam tak:

2 litry wody
kwas buraczany
2 prawdziwki
4 wędzone śliwki
ząbek czosnku
majeranek
sól
pieprz


Barszcz się ugotował, a aniołek oparł się wygodnie i patrzył jak jem.


Smacznego!

3 komentarze:

  1. śliczny makaronik, bardzo świąteczny, a próbowałaś może z mąki razowej? bo ja spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak miałam sypnąć orkiszem, ale kolorek był taki żółciutki od jajek, ze chyba następnym razem dodam błonnik z Dobrej kalorii:)

      Usuń