niedziela, 2 grudnia 2012

Makaron gwiazdki domowy z wigilijnym barszczem

Dziś była u mnie próba wykonania makaronu gwiazdki. Praca była żmudna, ale efekt przerósł moje oczekiwania. Pięknie wyglądają i jeszcze lepiej smakują z wigilijnym barszczem. 

Składniki: 

2 szklanki mąki
pół łyżeczki soli
2 duże jajka

Prygotowanie:

Z podanych składników zagniotłam ciasto na makaron. 
Rozwałkowałam placek podsypując mąką, aby się nie przyklejał, następnie podsuszyłam i wycinałam gwiazdki foremkami do ozdaniania tortów. Kiedy trochę podeschły zagotowałam wodę z solą i gotowałam 1 minutę po wypłynięciu gwiazdek na wierzch.
Potem zahartowałam zimną wodą.




Składniki na barszcz:

2 litry wody
(pęczek włoszczyzny: marchew, pietruszka, seler, por, cebula) 
2 duże buraki stare na tarce
1 szklanka zakwasu buraczanego
2 prawdziwki wcześniej namoczone
4 wędzone śliwki
ząbek czosnku
majeranek, 2 liście laurowe, kilka ziarenek ziela angielskiego
sól
pieprz
olej

          Przygotowanie:

Warzywa umyłam i pokroiłam. Cebulę przekroiłam na pół i  przypaliłam na suchej patelni. Do garnka wlałam 2 litry wody i dodałam warzywa oraz namoczone kapelusze grzybów. Gotowałam do miękkości do 30 minut na małym ogniu. Następnie dodałam starte buraki, suszone śliwki i czosnek. Krótko gotowałam. Dolałam zakwas i doprawiłam. Polałam 2 łyżkami oleju. 



Smacznego!

3 komentarze:

  1. śliczny makaronik, bardzo świąteczny, a próbowałaś może z mąki razowej? bo ja spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak miałam sypnąć orkiszem, ale kolorek był taki żółciutki od jajek, ze chyba następnym razem dodam błonnik z Dobrej kalorii:)

      Usuń