sobota, 21 lipca 2012

Antyoksydanty z borówek i malin z siemieniem lnianym



Kupiłam wczoraj szklaneczki z recyklingu. Tak się z nich ucieszyłam, że chciałam coś zdrowego podać na śniadanie. Zrobiłam Mus z owoców z porcją antyoksydantów no i oczywiście dobra porcja błonnika z siemienia. Będziemy piękne i młode:)



Składniki:

maliny
borówka amerykańska
cukier trzcinowy do smaku
po dwie łyżeczki mielonego siemienia lnianego na porcję
listki melisy


Składniki blendujemy. Można schłodzić lub dodać kruszony lód.


piątek, 20 lipca 2012

Sałata z guziczkami z foie gras z malinami i chlebem wiejskim

Sałata z guziczkami z foie grais z malinami 

Składniki:

mix sałat (endywia, rukola, radicchio, roszponka)
puszka foie gras
jajko na twardo
świeże maliny
fasolka szparagowa
sos winegret



Przygotowanie:

1. Sałaty wypłucz, osusz. Rozłóż na półmisku do serwowania.

2. Ugotuj jajko na twardo a fasolkę szparagową na chrupko.

3. Z bloku foie gras wytnij pierścieniami kulinarnymi kółeczka wielkości pięciozłotówki.

4. Na sałacie układaj maliny, fasolkę , guziczki foie gras i jajo na twardo.

5. Sos winegret podaj w naczynku lub polej bezpośrednio sałatę. Podawaj z grzankami z wiejskiego chleba.

Rozkosz podniebienia gwarantowana:)


Do tej sałaty polecam wino Riesling d’Alsace. Dzięki balansowi 


słodyczy i kwasowości wspaniale komponuje się ze smakami dania. 




Słodycz wina podkręca słony smak potrawy. Podawaj schodzonego 


rieslinga do 11 stopni. Jeśli serwowane wino jest słodkie 


odpowiednia będzie temperatura pokojowa. 









wtorek, 17 lipca 2012

Pszenno- żytni naleśnik szpinakowy z pieczarkami i z sosem pomidorowym

Pszenno-żytni naleśnik szpinakowy z sosem pomidorowym

Składniki:

Na cisto naleśnikowe:

szklanka mąki pszennej
pół szklanki otrąb żytnich
jajko
szklanka wody
sól
2 lub 3 kulki mrożonego szpinaku
 (W razie potrzeby dodaj więcej mąki gdyby ciasto wyszło za rzadkie)

Sos pomidorowy:

koncentrat pomidorowy
pół szklanki wody
szczypta cynamonu
roztarty goździk
sól
pieprz
szczypta cukru
łyżeczka octy czerwonego z czerwonego wina


Farsz:

pieczarki
ząbek czosnku
natka pietruszki
cebula
sól  i ziołowy pieprz


Przygotowanie:


  1. Pieczarki oczyść, pokrój w plasterki, cebulę w kostkę.
  2. Uduś pieczarki z cebulą i czosnkiem na łyżce oleju. Dodaj roztarty czosnek i dopraw solą. Pod koniec dodaj pieprz ziołowy lub biały oraz natkę z pietruszki.
  3. W wysokim naczyniu przygotuj ciasto naleśnikowe łącząc wszystkie składniki. Smaż na małej ilości oleju cienkie placki.
  4. W rondlu rozcieńcz koncentrat pomidorowy z wodą tak aby uzyskać konsystencję sosu. Dodaj szczyptę cukru trzcinowego lub białego, cynamon i proszek z goździka. Po kilku minutach dodaj odrobinę octu czerwonego i sól do smaku.
Najlepiej aby wszytko robić w jednym czasie, choć sos pomidorowy można zacząć znacznie wcześniej.

     5. Podawaj z sałatką z pomidora


poniedziałek, 16 lipca 2012

Smoothie z awokado na II śniadanie

Na piękną skórę:)
Smoothie z awakado


Składniki:

awokado
gruszka
kiwi
limonka
szklanka wody gazowanej
lód


Przygotowanie:


Awokado, gruszkę, kiwi zmiksuj dodaj  otartą skórkę i sok z limonki. Dolej wodę według uznania i pokruszony lód. Przelej do szklanek dodaj liść melisy. Uwielbiam melisę a ostatnio hoduje ją na balkonie i dodaje do czego się da. Podkręca smak. Oszroniłam szklankę cukrem z prawdziwą wanilią. 



niedziela, 15 lipca 2012

Bezglutenowe gryczano- migdałowe placuszki z wiśniami i amaretto

Bezglutenowe gryczano migdałowe placuszki z wiśniami i amaretto

Składniki:

Na ciasto
szklanka mąki gryczanej
pół szklanki mleka migdałowego
1 jajko
szczypta soli


wiśnie 
cukier trzcinowy
kieliszek amaretto






To mój autorski przepis. Przyznam się ,że po raz pierwszy używam mleka migdałowego w pieczeniu. Placuszki są wyśmienite lekko słodkie od słodyczy mleka.

Przygotowanie:

1. Wsyp mąkę gryczaną do wysokiego pojemnika, dalej mleko migdałowe, jajko i szczyptę soli. Ponieważ mąka gryczana zabiera wilgoć, miej pod ręką mleko migdałowe w razie gdy ciasto bardzo zgęstnieje.

2. Wydrylowane wiśnie umieść w garnku i zacznij podgrzewać. Gdy puszczą sok dosyp cukier trzcinowy i kieliszek amaretto. Gotuj, aż alkohol odparuje.

3. Placuszki smaż na ceramicznej patelni bez tłuszczu.

4. Po upieczeniu pozwól aby ostygły.

5. Połóż na półmisek rozłóż wiśnie i skąp talerz w wiśniowo- amatettowym sosie.

Podawaj gorące wiśnie  z kulką lodów śmietankowych. Pycha!




Risotto ze smardzami

Risotto ze smardzami





 Składniki:
Takie same jak w risotto z kurkami, jednak zamiast kurek garść suszonych smardzy oraz bez białego wina, bo zbyt natrętnie odbiera smak smardzy! Kilka pręcików szafranu.





Przygotowanie:


Sposób przygotowania podobny jak w risotto z kurkami. Suszone smardze namocz w wodzie i pogotuj kilka minut. Pokrój je w krążki, ale zostaw kilka grzybków do dekoracji potrawy. Pręciki szafranu zalej gorącą woda i dolej płyn w momencie dolewania bulionu, aby ryż zyskał na kolorze.
Smak smardzy jest wyjątkowy, nieporównywalny z niczym  jak trufle.