czwartek, 28 lutego 2013

Pomidorowa z białym winem

Wiele jest odmian zup pomidorowych. Moja zupa pomidorowa nigdy nie jest taka sama.
Tą proponuję z białym wytrawnym winem. 


Składniki

puszka pomidorów
1 łyżka koncentratu pomidorowego
2 łyżki oliwy z oliwek
1 główka czosnku
sól
pieprz
szklanka wina białego wytrawnego
zioła tymianek i bazylia



Główkę czosnku przekrój na pół. Oliwę rozgrzej w rondlu i włóż czosnek przekrojonymi ząbkami do dna naczynia, niech uwolni aromat. Wlej pomidory i szklankę wina. Odparuj wino, dolej bulion lub gorącą wodę (ok szklanki). Dodaj jeśli trzeba łyżkę koncentratu pomidorowego  Wyjmij czosnek i delikatni wyciskaj czosnek który ponownie wrzucisz do garnka. Posól, dopraw pieprzem. Zmiksuj. Dodaj zioła ( ja dodałam mrożonej bazylii) i tymianek. Podawaj z grzankami. 

6 komentarzy:

  1. Świetne połączenie i te miseczki cudne. :) Pomidorowe love!

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie się prezentuje w tych miseczkach, no i z białym winem na pewno jest baaaardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z winem jeszcze nie próbowałam - musi być wspaniała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To wydanie pomidorowej zdecydowanie przypadnie mi do gustu :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny kolor!
    Uwielbiam urozmaicone dodatki.
    Potrawa nabiera wybornego smaku.

    OdpowiedzUsuń