wtorek, 23 kwietnia 2013

Popovery z mąki razowej beztłuszczowe


Już raz zamieszczałam ten przepis z mąką pszenną zwykłą. Dziś zrobiłam z mąka razową. Wychodzą. Są jednak znacznie cięższe. Ale zdrowsze.  Amerykanie mają na popovery specjalne formy. Ale my sobie poradzimy bez nich. Upieczemy popvery w formie na muffiny. Jednak gdyby ktoś z Was wybierał się za ocean i widział taką formę to chętnie kupię.


szklanka mąki razowej ( u mnie Lubelli)
szklanka mleka
sól do smaku
2 jaja


Wszystkie składniki zmieszaj ze sobą w misie. Rozlewaj do formy na muffiny na 3/4 wysokości. 
Uwaga: formę metalową natrzyj olejem. Ja piekę w formie silikonowej wiec nie smaruję.
Rozgrzej piekarnik na 220 stopni piecz przez 10 minut. Po tym czasie zmniejsz na 190 i piecz kolejne 20 minut. 
 Z podanych składników wychodzi 6 sztuk. 



SMACZNEGO

5 komentarzy:

  1. Kurczę! Jak zobaczyłam nazwę to się zdziwiłam, ale jak przeczytałam skład to stwierdziłam, że chętnie przetestuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nazwa nie jest najlepsza- niestety. Amerykanie tak nazwali, bo ciasto wyrasta ponad i ... popover - dla mnie to są pieczone naleśniki - bo ciasto iście naleśnikowe - ale pieczone w 200 stopniach w formie. Nie ma jednak polskiej nazwy - a szkoda, bo są pyszne. My robimy je prawie w każdą sobotę z uwagi na czas potrzebny do pieczenia.
    Pozdrawiam i namawiam do upieczenia:) Ma świetny środek to coś.

    OdpowiedzUsuń
  3. wow , takie proste , pyszne i zdrowe - super !!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygladaja cudnie i bardzo apetycznie:-) No i super, ze z maka razowa!

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy wczesniej nie słyszałam takiej nazwy...ale sa świetne:)

    OdpowiedzUsuń