czwartek, 13 czerwca 2013

Kisiel z soku z jagód

R
ozmawiałam ostatnio z pewną panią, która jest po bardzo brzydkim zatruciu. Nie może jeść praktycznie nic surowego, a tu sezon na owoce dopiero się zaczyna. Kiedy patrzy na truskawki ogarnia ją smutek. Poradziłam jej, że może takie owoce bardzo krótko poddusić i zrobić pyszny kisiel. Nie wiem czy skorzysta z mojej rady. Przyszłam do domu. Sprawdziłam w zamrażarce jakie mam jeszcze owoce i zobaczyłam jagody. 



SKŁADNIKI:

  500 g jagód 
3 łyżki cukru trzcinowego
2 łyżki skrobi ziemniaczanej 



PRZYGOTOWANIE:

Wrzuć jagody do garnka i wsyp cukier i przykryj garnek pokrywką. Wystarczy kilka minut i jagody puszczą dużo soku. Rozmieszaj w niewielkiej ilości skrobię i zagotuj. Podawaj z jogurtem i melisą. 


9 komentarzy:

  1. Musi być pyszny!
    Jagody dostawałam od babci na bolący brzuszek...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie domowe desery

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma jak domowy kisiel :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale bym sobie zjadła taki kisiel :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm poprosze o miseczke tego cuda...:***

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak pięknie podane, tak przypominające dzieciństwo... ach rozmarzyłam się:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie tak mieć zamrożone jagody. Póki co poczekam na świeże. Kisielek bardzo fajny

    OdpowiedzUsuń
  8. Ekstra patent, zawsze serwowałam jagodowe specjały dzieciom na bolący brzuszek, kisiel jest przewybornym rozwiązaniem na tę okoliczność i nie tylko. Pycha!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Często jadła podobny kisiel u mojej teściowej i zawsze był rewelacyjny. Muszę wypróbować to u siebie bo mój syn bardzo lubi taki deser.

    OdpowiedzUsuń