środa, 21 sierpnia 2013

Knedliki migdałowo serowe z morelami



Knedliki ... bo dostałam tak maleńkie morele, że nazwałam je knedlikami.
Morele  były bardzo "opalone" tzn miały czerwone policzki. Widocznie słońce mocno na nie świeciło.


12 sztuk moreli

Na ciasto: 
500 gram twarogu
łyżeczka skórki pomarańczowej - dałam z Kotanni
5 dkg miękkiego masła
2 żółtka
250 gram mąki ( u mnie durum z M&S)
szczypta soli
5 łyżki mielonych migdałów
3 łyżki cukru trzcinowego

Sos:
porządna łyżka masła
łyżka miodu  - u mnie z pyłkiem  - -obłędny smak
pół łyżeczki cynamonu

mielone migdały do obtoczenia knedli
mąka do podsypywania ciasta 


Składniki na ciasto włożyć do wysokiej misy i wyrobić gładkie ciasto. Uformować dość gruby wałek. Pociąć na 12 części. Na stolnicy rozpłaszczyć pierwszy kawałek i włożyć do środka owoc. Potem zacząć rolować w rekach aż wyjdzie głodka kula- knedel.  Czynność powtórzyć z reszta. Powinno wyjść 12-14 sztuk.
Gotować w lekko osolonej wodzie do 15 minut. W zależności od wielkości owoców. Wyjąć łyżką cedzakową. Pozostawić do lekkiego wystudzenia. W międzyczasie uprażyć na suchej patelni mielone migdały.  Otoczyć w nich knedliki. Polać sosem z masła, miody i cynamonu.


30 komentarzy:

  1. Jakie one okrąglutkie, jakie ładne! I jakie smaczne na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają super! Pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczne, ale jakie fajne połączenie smakowe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniałe, jeszcze sama nigdy nie robiłam:)
    zapraszam do siebie na konkurs:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie widziałam takich jeszcze. Zrobiłaś mi smaka... Ale takich to chyba nie kupię, muszę więc sama zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają niesamowicie pysznie! Jak małe słoneczka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają tak słonecznie że aż trudno się im oprzeć :D

    OdpowiedzUsuń
  8. przepysznie wyglądają, z ogromną ochotą bym teraz takie zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pokazywanie takich pyszności powinno być karalne ...;)! Po prostu obłędne!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglądają tak mega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. oj kusisz kusisz, zjadłabym z chęcią porcyjkę:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam knedle :D Ta niespodzianka w środku jest w nich najlepsza ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. jak cudownie wyglądają !:) Moja babcia zawsze robiła knedle ze śliwkami, a morele to miła odmiana :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają jak pomarańczowe perełki! :D Świetne!

    OdpowiedzUsuń
  15. wyglądają fantastycznie ! nie robiłam nigdy, bardzo kuszący przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  16. mniam ! Mam ochotę na knedle już od kilku dni i zebrać się nie mogę na ich przygotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. to danie stworzone dla mnie:) mniam mniam:) pozdrawiam:http://martawkuchni.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale mi ochoty narobiłaś! Uwielbiam knedle!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Knedle już od dawna za mną "chodzą":) Twoje bardzo kuszą! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale świetne knedliki,aż się śmieją.

    OdpowiedzUsuń
  21. zdecydowanie smak dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Sprawdziłam...pyszne!!! Dziękuję za przepis :)! Pozdrawiam:)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest najpiękniejszy komentarz:)

      Usuń
  23. wyglądają przepięknie ale musiały smakować ;)

    OdpowiedzUsuń