niedziela, 1 września 2013

Chrupkie warzywa stir fry z grzybami shitake


Krótko smażone. Chwilę. Więc szybko można je przygotować i zjeść coś dobrego.
Tylko ten groszek cukrowy ... z Tajlandii. szkoda, że nie da się kupić polskiego. Może się i da. Ale jest przerośnięty przynajmniej tam gdzie ja chodzę kupować. 


ok 5 suszonych grzybków shitake
olej
sos rybny - kilka kropel
sos sojowy 2 łyzki 
1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej
100 gram groszku cukrowego
czerwona papryka
marchewka
ząbek czosnku
1 cm świeżego imbiru
kolendra
czarny sezam
papryczka chili - kawałeczek 
woda z namaczania grzybków 


Grzyby shitake myję i namaczam we wrzącej wodzie ok 20 minut.
W tym czasie marchew, imbir, czosnek i paprykę kroję w małe paseczki.
W woku rozgrzewam łyżkę oleju i zaczynam krótkie smażenia od marchewki, potem papryka, imbir, groszek, czosnek, sosy, na koniec pokrojone w paseczki grzyby. Smażę kilka chwil. 



 Teraz w wodzie w której moczyły się grzyby rozprowadzam skrobię i zalewam warzywa. 
Mieszam aż sos zgęstnieje. Wykładam na talerz i posypuję świeżą kolendrą i czarnym sezamem. 


8 komentarzy:

  1. oczywiście, że mozna zjesc coś pożywnego w krótkim czasie, ale i tak mam już wrażenie że jest lepiej i coraz rzadziej ludzie sięgają po dania w 5 minut - świadomość rośnie:)
    pyszne jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne są takie warzywa. Ja groszek hoduję u mamy - jednak w tym roku było za sucho i w ogóle nie wykiełkował :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna kompozycja! A grzybów shitake nigdy nie jadłam. Nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne, proste i szybkie danie :D No niestety sezon na świeże warzywa powoli się kończy i jesteśmy zmuszeni na import.

    OdpowiedzUsuń
  5. I Ty mi mówisz, że ja jestem kreatorką smaku? ;) Danie wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń