środa, 25 września 2013

Pieczone jabłka ze słodkim beszamelem


Przyznam szczerze, że nigdy nie piekłam jabłek. Aaaaa .... nie....  kiedy byłam dzieckiem piekłam na patyku nad ogniskiem. Jabłkom  pod wpływem gorąca pękała skórka a sok zamieniał się w gorącą, syczącą pianę.
Jabłka jem rzadko. No chyba, że w szarlotkach. 
Teraz postanowiłam upiec je w piekarniku.
Skorzystałam z książki Rachel Khoo i Apetycznej Panny Dahl.
Jabłka nabiłam na patyk z cynamonu, jak u Rachel. 
Skorzystałam z rady, Panny Dahl aby jabłka nie wydrążać na wylot. Dzięki jej radzie, kardamon i miód nie wypłynął i jabłka przejęły aromat przypraw.  


Składniki:

2 duże jabłka Lobo
2 patyki cynamonu
2 ziarenka kardamonu
po łyżce miodu
kilka rodzynek do środka


Przygotowanie:

Wydrąż z jabłek gniazda nasienne ale nie wydrążaj ich na wylot. Do środka jabłka dadaj rozgnieciony kardamon, łyżkę miodu i kilka rodzynek i włóż patyk z cynamonu. Zawiń je w papier do pieczenia i  zwiąż sznurkiem. Piecz około 30-40 minut w 160 stopniach C.


Teraz najlepsze! Coś z czym ten deser zamienia się w rozkosz.

Przygotuj sos beszamel:

3 łyżki masła
2 łyżki mąki
1,5 szklanki mleka
pół laski wanilii lub coś z wanilią co masz
3 łyżki cukru trzcinowego
pół łyżeczki cynamonu

Masło rozpuść na średnim ogniu, dodaj mąkę i zmieszaj. Kiedy się połączą zacznij wlewać mleko i szybko mieszając trzepaczką doprowadź do wrzenia. Dodaj przyprawy i cukier. Zdejmij z ognia. Gęsty sos przelej do sosjerki. Podawaj gorące jabłka prosto z piekarnika ale i zimne z ciepłym sosem smakują bosko.

15 komentarzy:

  1. Tak się rozmarzyłam, że aż zaczęłam czuć ich aromat... Póki co, też jeszcze nie piekłam jabłek, choć od dłuższego czasu kuszą mnie takim nowym wydaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzi zachecajaco wyglada Twoj deserek! Pierwszy raz slysze o slodkim beszamelu! Musi byc super :)_

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaintrygował mnie słodki beszamel :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja z kolei nigdy jabłek nie piekłam, żadnym sposobem, ale gdy trafiam na takie cudeńka mam ochotę zmienić ten stan rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wiesz, że ja też piekłam tylko raz w życiu i to na ognisku będąc dzieckiem?!
    Aj, aj.. chyba mam czego żałować, szczególnie po widoku Twoich jabłuszek z tą laską cynamonu.. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam sos beszamel, połączenie z pieczonymi jabłkami musiało być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jabłka pieczone jadłam strasznie dawno temu... i chętnie sobie przypomnę ich smak :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm jak dla mnie rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. musiały pięknie pachnieć :) muszę upiec sobie takie jabłuszka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniamniuśne jedzonko<3 i jakie piękne zdjecia<3

    OdpowiedzUsuń
  11. Deser idealny na jesień :) Będę musiała przyrządzić takie jabłko w wolnej chwili, bo ten słodki beszamel brzmi kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  12. beszamelowy sos na słodko? nie znałam ale jabłuszka wyglądają rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawy przepis, beszamelu na słodko jeszcze nie robilam a jabłka pieczone bardzi lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ohhhhh. i będę musiała sobie dzisiaj upiec. ja dodaję miód i orzechy, ale wersja z sosem brzmi tak kusząco... :)

    OdpowiedzUsuń