środa, 23 października 2013

Suflety z twarożku ekologicznego



Kupiłam ekologiczny twarożek. Delikatny, miałki, rozpływający się ustach. Nigdy nie jadłam lepszego twarożku. No chyba, że same go przyrządzimy. 
Suflety chodziły za mną już od dłuższego czasu ale jakoś ciągle czasu było za mało. Myślałam, a byłam w błędzie, że wymagają one niebotycznie wiele czasu. Błąd. Zachęcam do zrobienia, bo konsystencja i smak jest nie do porównania z niczym innym. 
Wybaczcie, że trochę mi opadły ale zanim zrobiłam zdjęcia "musiałam" zjeść moją porcję  prosto z piekarnika. 


Na 8 sztuk

300 gram twarożku ( polecam też twarożek z maślanki)
4 całe jaja
3/4 szklanki cukru pudru
100 ml gęstego jogurtu naturalnego
2 łyżeczki gęstego ekstraktu z wanilii lub ziarenka z 1 laski
100 gram miękkiego masła
1 łyżką mąki ziemniaczanej
masło do wysmarowania foremek 
cukier trzcinowy do wysypania foremek





Zacznij od wysmarowania foremek masłem i cukrem trzcinowym (po upieczeniu, kiedy będziesz jeść z masła i cukru zrobi się pyszny sos toffi) .
Oddzieliłam żółtka od białek.
Masło utarłam z wanilią i mąką ziemniaczaną. Do puszystej masy dodawałam na przemian twarożek i jogurt. Następnie dodałam 4 żółtka i starannie wymieszałam mikserem. 
Teraz czas na pianę z białek. Ubij na sztywno a pod koniec dodawaj po łyżce cukru pudru, piana zrobi się szklista jak na bezy. 
Weź szpatułkę i pół piany przełóż do masy serowej delikatnie mieszając. Potem resztę piany. Delikatnie przemieszaj. Napełniaj foremki zostawiając  ok 1 cm od wysokości. Piekarnik nastaw na 190 stopni i zapiekaj w kąpieli wodnej ok 30 minut. Serwuj prosto z piekarnika. 





13 komentarzy:

  1. Do sufletu brak mi odwagi ( jeszcze), ale bardzo mnie kusi. Ten Twój pięknie się prezentuje. Ja do tej pory znałam tylko odmianę serową, czekoladową i waniliową :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki piękny! Muszę w końcu kupić odpowiednie kokilki i zmierzyć się z sufletem: )

    OdpowiedzUsuń
  3. Serowa pycha :) Od dawna za mna taki sufleci chodzi. Maleńki - taki tylko dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę się w końcu zmotywować i zmontować suflety :) !

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda taaak cudownie <3 i delikatnie, jak chmurka!

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie robiłam, ale mam na niego ochotę :) Twoje zdjęcia zachęcają!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, wygląda tak pięknie i delikatnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają cudownie. Delikatnie i puszyście! Baaardzo chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie robiłam takiego sufletu. Imponująco wygląda i jeszcze lepiej pewnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń