środa, 11 grudnia 2013

Galaretka z soku jabłkowego z pieczonym jabłkiem - lekkie święta


Wczoraj zrobiłam bursztynową galaretkę z soku jabłkowego. 
Jest pyszna. To alternatywa dla tych, którzy wolą lekkie święta, a też chcą dobry deser.
Przepięknie pachnie świętami i naprawdę dobrze smakuje. 



SKŁADNIKI:

1 jabłko
cukier trzcinowy do posypania jabłek
litr soku jabłkowego klarowanego ekologicznego
3 laska cynamonu
 opakowanie żelatyny na 1 litr płynu
2 łyżki syropu klonowego( nada jeszcze mocniejszej bursztynowej barwy)
niewielka ilość wrzątku do rozpuszczenia żelatyny



PRZYGOTOWANIE:
 
Umyj jabłko pokrój w 3 mm plastry, posyp cukrem trzcinowym i wstaw ułożone  na pergaminie do nagrzanego piekarnika ok. 180 stopni C na ok. 15 minut. Wyjmij z piekarnika ale jeszcze nie dotykaj bo niektóre plasterki mogą być jeszcze wilgotne. Kiedy wystygną stwardnieją.
Przelej sok do garnka, w niewielkim naczyniu rozpuść żelatynę i dokładnie rozmieszaj. Przelej do soku. Dodaj syrop klonowy jeśli uznasz, że chcesz bardziej bursztynowej barwy.
Przelej do salaterek. Moja kora cynamonowa była długa dlatego przepołowiłam na pół. Włożyłam do kieliszków wraz z pieczonym jabłkiem. Odstaw do ścięcia w chłodne miejsce.

Można dodać gwiazdki anyżu lub goździki. Będzie inny aromat. Moje galaretki były różne. Jedne z jabłkiem i cynamonem do innych kieliszków wsypałam anyżek i kilka goździków.


25 komentarzy:

  1. Fajny pomysł. Zrobię mojemu galaretkożercu :) On pochłania każdą, ciekawe czy taką z jabłkiem w środku zje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mogę prosić jedną galaretkę? pliiiiiiiiiiiiiiis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny pomysł. Musi być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby prosta, a mnie powaliła twoja galaretka. Z jabłkiem pieczonym pomysł świetny. cudne foty :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna ta galaretka, musi być pyszna skoro z jabłkiem pieczonym! Fajny pomysł na podanie galaretki :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale masz pomysły, cudownie to wygląda i wyobrażam sobie już ten boski smak...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale te galaretki muszą być pyszne! Prosty, ale piękny deser; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Robi wrażenie i pewnie pysznie smakuje :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealny zastępnik kompotu z suszu, który wprawdzie bardzo lubię, ale taka odmiana jest bardzo fajna i dotego pięknie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  10. to dopiero ciekawy pomysł! chętnie taką galaretkę przyrządzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię pieczone jabłka, ale w takiej formie jeszcze nie próbowałam. Pięknie podane:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda przepięknie a na pewno jeszzcze lepiej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przede wszystkim cudnie wyglada ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gdy czytałam Twój przepis zamarzyła mi się galaretka o smaku suszonych owoców, taka na bazie kompotu z suszu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wow, świetny pomysł i przepięknie podane:)

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo elegancko podana:) i lekkie z pewnościa:)

    OdpowiedzUsuń
  17. pięknie wygląda taka galaretka :) muszę zrobić taką domową !

    OdpowiedzUsuń
  18. hmmm nigdy takiej nie jadłam :) może na noworoczny poranek taką nam naszykuję :)

    OdpowiedzUsuń