czwartek, 19 grudnia 2013

Luksusowa galaretka z octu balsamicznego do pasztetów, serów


Nieprawdopodobnie smaczny i luksusowy dodatek w postaci galaretki z octu balsamicznego do mięs, serów, pasztetów rodem z Toskanii. W sklepach internetowych maleńki słoiczek kosztuje ok. 56 zł!. A jej wykonanie jest bardzo łatwe. Jeśli jeszcze nie masz pomysłu na prezent dla bliskich, zrobisz ją szybko i zrobisz wrażenie. Przygotuj małe słoiczki. Można ją zrobić z różnych octów smakowych: jabłkowego i malinowego czy z białego wina. To idealny dodatek do świątecznych potraw.


SKŁADNIKI:

250 ml czerwonego octu balsamicznego
1 szklanka cukru żelującego


PRZYGOTOWANIE:

Wypasteryzuj słoiczki. Najlepiej kilka minut w piekarniku nagrzanym na 140 st. C.
Ocet wlej do rondla, kiedy będzie się gotował wsypuj wolno cukier żelujący i energicznie mieszaj trzepaczką kilka minut. Przelej wrzący płyn do słoików mocno zakręć i na 5 minut odwróć. Kiedy ostygną wstaw do lodówki lub w chłodne miejsce.


Podawaj z różnymi gatunkami serów, pasztetami, mięsami, kaczką.

18 komentarzy:

  1. A ile tego octu i cukru? Samemu trzeba zdecydować:-)? Musiał być pyszny, lubię takie dodatki do serów:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahah, nie zapisałam składników. Już nadrabiam;)

      Usuń
  2. Z serkiem to musi wybornie smakować. A pomysł z galaretką super ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale rewelacyjny pomysł!!! Ja zwykle ocet czy wino redukowałam... teraz na pewno skorzystam z Twojego przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  4. takie galaretki do serków i pasztetów to ja lubię :) Ciekawy przepis, warty wypróbowania...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam takiej galaretki - świetny pomysł! Koniecznie do wypróbowania :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. fantastyczny pomysł :) będę musiała spróbować !!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, super przepis. Jutro zabieram się do pracy. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię sery z takimi dodatkami :). Szczególnie z konfiturą żurawinową albo borówkową, dlatego tym bardziej muszę spróbować czegoś takiego :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Intrygujące, czegoś takiego jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow..super pomysł! Nigdy nie miałam okazji próbować takiej galaretki, a Twoja kusi:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo intrygująca!!! Zapisuję do kajecika, bo myślę, że warta zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  12. a to mi nowość! ciekawa jestem smaku jej:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowanie intrygujący smak, jako dodatek do sera musi fantastycznie smakować, Czy próbowałaś zrobić ją ze zwykłym cukrem?

    OdpowiedzUsuń
  14. galaretka z octu-zaskakujące!
    do tej pory marynowałam nim mięso, a tu taka nowość! Ciekawe czy by mi smakowało? ;)

    OdpowiedzUsuń