środa, 24 kwietnia 2013

Roladki z bakłażana w pomidorach


Kupiłam bakłażany. Fioletowego. Białego -  taki albinosik wśród nich. Łaciatego. Chińskiego i paczkę baby bakłażanów. Z dużego fioletowego, bo on potrzebował najszybszej obróbki zrobiłam roladki.


bakłażan
mozzarella
oregano, bazylia
puszka pomidorów
50 ml wina białego wytrawnego
łyżeczka koncentratu
sól
chilli



Bakłażana pokrój wzdłuż na 0,5 cm plastry, posól i odstaw na ok 20 minut aby zmiękły i puściły wodę. Mozzarellę pokrój w plastry i połóż na plaster bakłażana, zroluj w roladkę i zepnij wykałaczką. W naczyniu żaroodpornym umieść pomidory, dodaj czosnek, trochę oliwy, łyżeczkę koncentratu, papryczkę chilli i wino. Całość wymieszaj. Włóż do naczynia roladki i lekko je polej sosem pomidorowym i posyp bazylią. Zapiekaj ok 60 minut w 190 stopniach. Podawaj z pieczywem.

wtorek, 23 kwietnia 2013

Popovery z mąki razowej beztłuszczowe


Już raz zamieszczałam ten przepis z mąką pszenną zwykłą. Dziś zrobiłam z mąka razową. Wychodzą. Są jednak znacznie cięższe. Ale zdrowsze.  Amerykanie mają na popovery specjalne formy. Ale my sobie poradzimy bez nich. Upieczemy popvery w formie na muffiny. Jednak gdyby ktoś z Was wybierał się za ocean i widział taką formę to chętnie kupię.


szklanka mąki razowej ( u mnie Lubelli)
szklanka mleka
sól do smaku
2 jaja


Wszystkie składniki zmieszaj ze sobą w misie. Rozlewaj do formy na muffiny na 3/4 wysokości. 
Uwaga: formę metalową natrzyj olejem. Ja piekę w formie silikonowej wiec nie smaruję.
Rozgrzej piekarnik na 220 stopni piecz przez 10 minut. Po tym czasie zmniejsz na 190 i piecz kolejne 20 minut. 
 Z podanych składników wychodzi 6 sztuk. 



SMACZNEGO

poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Mozzarella z pomidorkami i bazylią na lunch


Można zjeść szybko i zdrowo. To moja propozycja lunchowa. Oczywiście bez czosnku, ten można dodać  jeśli jesteś wyposażony w pracy w szczoteczkę do zębów i/ lub gumy ... albo jesteś sam w pokoju :)


Opakowanie pomidorków
1 szt mozzarelli
oliwa z oliwek
sól
bazylia
pieprz
grzanki


Pomidorki umyj, przekrój na połówki, dodaj posiekaną bazylię z oliwą. Wymieszaj.
Jedź z grzankami. 


Chyba nie ma prostszego przepisu!:)