środa, 29 stycznia 2014

Ciasteczka ze słonym karmelem


Słodko - słony. Uwielbiam ten smak. Wpadło mi do głowy, bo miałam trochę ciasta kruchego, aby w formie na makaroniki upiec kruche ciasteczka i czymś je wypełnić. Nie wiedziałam czym. Jaki krem by nie był będzie smacznie. Pomyślałam. Ciastka były. Tak, tak były. Ładne. Patrzyłam na nie długo. 
Sprawdza się w karnawale. 



Ciasto kruche

szklanka mąki
pól szklanki cukru trzcinowego drobnego
100 gram zimnego masła
żółtko
1- 2 łyżki zimnej wody

Z podanych składników zagnieść ciasto.  
Włożyć ciasto do lodówki na 30 minut. Rozwałkować i przełożyć do formy na makaroniki.
Piec 20 w 180 stopniach.
Wyjąć i dobrze wystudzić. 



Karmel

6 łyżki cukru
6 łyżki śmietanki kremówki pokojowej temperaturze
2 łyżki masła o pokojowej temperaturze
sól z młynka gruboziarnista



W rondlu na małym lub średnim ogniu rozpuść cukier aż stanie się bursztynowy, wtedy dodaj masło i cienką strużką wlewaj śmietankę energicznie mieszając trzepaczką. Wystudź delikatnie i napełniaj ciasteczka. Na wierzch posyp solą morską.

20 komentarzy:

  1. Mmm... pyszności! Ślicznie wyglądają, są takie... urocze :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, nie jadłam jeszcze solonego karmelu, ale zdecydowanie muszę spróbować w końcu. Kusisz od rana tymi ciasteczkami; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają cudownie i muszą smakować cudownie! Słony i słodki czasem fajnie się komponują, tak zaczepnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie połączenie bardzo mi się podoba:) ciasteczka są urocze:)
    pozdrawiam:www.martawkuchni.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjne połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wyglądają. Aż mi ślinka pociekła. A prawda to że karmel lubi sól. Nie wiem czemu ale to połączenie idealne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten solony karmel musi być wspaniały ! Uwielbiam go pod każdą postacią ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. jeżeli smakują jak wyglądają to ja poproszę talerzyk:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę wykorzystać przepis, lubię taką masę w ciastkach ale nie wiedziałam jak zrobić :):)

    OdpowiedzUsuń
  10. O mniam, musiały smakować wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam już kiedyś, że sól do słodkich deserów bardzo się sprawdza. Patrząc na Twoje ciacha już wiem, że są przepyszne ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. To mój ulubiony karmel - ostatnio nawet makaron jadam z takim karmelem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia, bardzo, dla mnie, odkrywczy pomysł na wykorzystanie nadmiarów ciasta kruchego. Pychotka
    Nie mogę dopaść foremki na makaroniki, ale spróbuję coś z tym zrobić. Karmel ze słona nuta nad wyraz interesujący smak :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mnie zainteresowały te Twoje ciasteczka, bo robiłam na B.Narodz.
    z takim ekstrawaganckim dodatkiem do karmelu, jak chili i sól morska , wiem,jak pysznie smakują.
    Wspaniały karmel. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Taki karmel jest wspaniały - cudowne ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślę, że musi smakować niesamowicie. Ale fajnie to połączyłaś :) Chętnie skorzystam z tego przepisu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. piekne, bardzo lubie smak slodko-slony:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dużo bym oddała za nie ;-))

    OdpowiedzUsuń