środa, 5 marca 2014

Gofry z mąki gryczanej z brokułem i bryndzą


Bardzo lubimy z mąki gryczanej naleśniki, placki albo gofry, które polecam. W ogóle nie czuć w nich że są z "innej" mąki. Kupuję mąkę gryczaną jasną. Raz kupiłam pełnoziarnistą ale nie bardzo nam smakowała. Gofry jemy na słodko i na słono.
Mogą być spożywane na śniadanie czy kolacje. U mnie dziś występują jako obiad. Ugotowałam brokuła i zamiast nadziewać nim naleśniki, postanowiłam położyć je na gofrach. 


SKŁADNIKI:

200 g mąki gryczanej jasnej
250 ml mleko
1 szt jajo
1/2 łyżeczka soli
1 łyżeczka proszeku do pieczenia

PRZYGOTOWANIE: 
Wszystkie składniki zmiksuj na jednolite ciasto. Gdyby było za gęste
 należy dolać trochę mleka. Wypiekać w dobrze rozgrzanej gofrownicy. Z podanej ilości wyszło 8 sztuk. 



NADZIENIE:

1 szt. brokuła
ząbek czosnku
łyżeczka soli
pieprz do smaku
 2 łyżki oliwy z oliwek
bryndza na wierzch lub ser bułgarski 

Brokuła ugotowałam w osolonej wodzie. Odcedziłam. Rozgrzałam oliwę, wcisnęłam czosnek, dodałam brokuła i ubijakiem do ziemniaków lekko "zgniotłam" brokuła. Doprawiłam pieprzem. Wierzch posypałam tartą na dużych oczkach bryndzy, która lekko się roztapiała podczas nakładania:)





Wytrawne Vege Śniadanie

25 komentarzy:

  1. Gofrów na wytrawnie w takim wydaniu nie jadłam! Musi być wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie jadłam gofrów, a jeszcze w takiej postaci...narobiłaś mi Kochana wielką ochotę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię gofry- wszystkie wytrawne też :) pyszny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz widzę takie gofry, super pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się Twoja wersja gofrów! Brokuły na wierzchu idealnie tu pasują!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak już zaopatrzę się w gofrownicę, to z pewnością skorzystam z Twojego przepisu. Jak widać nie tylko na słodko można gofry przyrządzać. Bardzo ciekawy przepis. Moje ulubione smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. pierwszy raz widzę gofry na wytrawnie, ja zawsze na słodko, a tu prosze tak też można :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne zdjecia i pyszna propozycja, nie wpadłabym na to,żeby podać gofry w wersji wytrawnej.

    OdpowiedzUsuń
  9. oo...! Super opcja, ja jestem jak najbardziej za! :)

    A te brokuły, omnom.. zjadłabym i bez gofrów :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Gryczanych jeszcze nie jadłam. Fajna wersja zdrowsza na gofry :-)i to wytrawne

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze kiedy czytam o gofrach, to strasznie żałuję, że nie mam gofrownicy. Zazdrość mnie bierze ogromna i obiecuję sobie że kiedyś ją nabędę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Donoszę: z braku gofrownicy, wykonałam gryczane naleśniki i z tymi dodatkami były przepyszne :)

      Usuń
    2. I to jest bardzo dobry pomysł:)

      Usuń
  12. Ciekawy sposób na gofry, muszę w końcu kupić gofrownicę. pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy sposób na gofry, muszę w końcu kupić gofrownicę. pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Marzą mi się takie gofry na jutrzejsze śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacja :)Nie spotkałam się wcześniej z takim pomysłem.

    OdpowiedzUsuń
  16. podoba mi się połączenie smaków! super:)
    pozdrawiam: www.martawkuchni.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie gofry to jest coś!
    Przysiadam się...

    OdpowiedzUsuń
  18. Wytrawne gofry widzę po raz pierwszy. Zachwycają...:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. przymierzam się właśnie do gryczanych - mąka już czeka w szafce ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dlaczego ja nie mam gofrownicy :( Wspaniale wyglądają :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. przyznam, że nie jadłam w życiu innych gofrów niż na słodko
    Twojego pochłonęłabym jednak z przyjemnością, świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń