sobota, 19 marca 2016

Chleb gryczany z chia i miodem


500 gram mąki gryczanej ( u mnie firmy Bezgluten)
łyżka miodu
łyżeczka soli
paczuszka drożdży suszonych
ciepła woda ok 400 - 430 ml 
2 łyżki nasion chia

Drożdże rozpuściłam w wodzie z miodem, dodałam mąkę, nasiona chia, sól. Wymieszałam. Odstawiłam do wyrośnięcia na 30 minut. Po tym czasie odgazowałam. Wysmarowałam formę keksową ( 25 ) olejem włożyłam ciasto, posmarowałam oliwą. Wierzch posypałam nasionami chia. Znów odstawiłam do wyrośnięcia na ok 30 minut w ciepłe miejsce. Piekarnik nastawiłam na 200 stopni i piekłam chleb ok 55 minut. 
Po upieczeniu natychmiast wyjęłam z formy i wystawiłam do ostudzenia na kratkę. 

Jadłam jeszcze ciepły z masłem i czosnkiem niedźwiedzim. 

Pieczywo bez glutenu

12 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie robiłam chleba w 100% gryczanego. Koniecznie muszę spróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały chlebek, można powiedzieć, że błyskawiczny. No i zakwas nie jest potrzebny (nie mogę się zebrać do zrobienia). Kocham chlebki gryczane, na pewno go upiekę :) !

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiamy charakterystyczny posmak gryki :) Na pewno zasmakowałybyśmy w tym chlebie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie piekłam gryczanego. Pięknie wyrósł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O dziwo pierwszy raz spotykam się z chlebem z nasionami chia :)
    Mega fajny pomysł, który muszę wypróbować u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prosty do wykonania, na pewno by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę koniecznie spróbować. Jestem ciekawa jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń