poniedziałek, 29 lipca 2019

Lemoniada malinowa

Lemoniada napój o kwaskowatym smaku zrobiony z wody cukru i soku cytrynowego.
"Henry Mayhew w wydanej w 1864 pracy o ludności ubogiej Londynu pisze o sprzedaży lemoniady jako podstawy utrzymania biedaków w sezonie letnim. Lemoniada, nazywana w zależności od zastosowanych dodatków smakowych nektarem albo perskim sorbetem, miała składać się z pięciu podstawowych składników (woda, cukier, soda, kwas i sok owocowy). Podaje też przykłady ulicznej sprzedaży lemoniady – zarówno z dystrybutorów, jak i butelkowanej"- za Wikipedia

Moja maliniada :
opakowanie malin
woda
lawenda
suszona żurawina
mięta
kostki lodu

Maliny przebrałam, umyłam i włożyłam do garnka. Podgrzałam i kiedy puściły dużo soku przecedziłam sok przez sito. Pulpę z malin wykorzystałam do śniadania z jogurtem. Do soku dolałam wodę, wrzuciłam garść suszonej żurawiny, mięte, trafiły się także borówki orz mięta z melisa. Schodziłam w lodówce i dodałam kostki lodu.

1 komentarz: