wtorek, 26 listopada 2019

Chlebowe bułeczki cynamonowe wegańskie

W Szwecji takie bułeczki można jeść na śniadanie lub później do kawy. I to później mi pasuje.
Bułeczki są wegańskie, ale każdy może je zrobić według własnego uznania.

SKŁADNIKI:

450 g mąki pszennej chlebowej+ 50 g do podsypywania
8 g  drożdży instant
1/2 szklanki cukru trzcinowego + 1 łyżka do posypania ciasta
250 ml napoju sojowego lub migdałowego
100 ml oleju rzepakowego
szczypta soli

1 łyżeczka cynamonu cejlońskiego, kardamonu i cukru trzcinowego
garść orzechów włoskich
garść suszonej żurawiny

PRZYGOTOWANIE:

Drożdże instant zawsze rozpuszczam w niewielkiej ilości wody ze szczyptą cukru,
(zawsze - ponieważ raz nie wyrosło mi ciasto na pizzę, a pod ręką czułam nierozpuszczone kuleczki drożdży). Do miski wsypałam mąkę, dodałam cukier, szczyptę soli i wlałam drożdże, napój migdałowy i zaczęłam za zgniatać ciasto, następnie wlałam olej i wyrabiałam około 10 minut. Odstawiłam na godzinę do wyrośnięcia. Kiedy podwoiło objętość na stolnicę wysypałam trochę mąki, przełożyłam ciasto, odgazowałam i rozwałkowałam na 1 cm prostokąt. Wierzch rozwałkowanego ciasta posmarowałam niewielką ilością oleju i sitkiem posypałam cynamonem i kardamonem. Następnie rozłożyłam posiekane orzechy wraz z żurawiną. Całość zrolowałam, pocięłam na 2 cm ciastka. Przełożyłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekłam 35 mint w 180 stopniach C.



Kiedy się upiekły posypałam niewielką ilością cukru pudru.


5 komentarzy:

  1. Wczoraj wieczorem zagadałam do męża, co by tu zrobić, żeby poczuć już święta i żeby pachniało cynamonem...
    No i mam. Zakasuję rękawy i do kuchni pędzę:)

    OdpowiedzUsuń