poniedziałek, 7 grudnia 2020

Brownie daktylowe fit bez cukru

Zimą uwielbiam smak gorzkiej czekolady. O tej porze roku często piekę brownie. To jest wyjątkowe, ponieważ zamiast cukru użyłam daktyli Medjool. Mają one niski indeks glikemiczny, a przy tym są niezwykle smaczne.
 

Składniki:

2 gorzkie czekolady np.  85%

8 sztuk daktyli Medjool

1 łyżka surowego kakao

100 g oleju kokosowego lub oliwy 

niepełna szklanka mąki gryczanej

mielona skórka z pomarańczy lub 1 łyżeczka skórki z pomarańczy 

1 łyżeczka sody lub proszku do pieczenia

szczypta soli

2 jaja


Na wierzch: 

kilka kostek czekolady+ 2 łyżeczki oliwy lub oleju kokosowego. 

Przygotowanie:

Daktyle namocz we wrzątku kilka minut. Wyjmij pestki (jeśli posiadają) i zmiksuj na pastę. Czekolady połam na mniejsze kawałki i rozpuść w kąpieli wodnej dodając olej kokosowy. Wymieszaj. Do miski wsyp mąkę, kakao, sodę, skórkę z pomarańczy i szczyptę soli. Dodaj mokre składniki: pastę z daktyli, przestudzoną czekoladę z olejem. Wbij jaja (weganie pomijają jaja). Wymieszaj składniki na gładkie, dość gęste ciasto. Przełóż do formy (ja piekłam w foremce na muffiny ponieważ chciałam je mieć w takiej formie). wyłożonej papierem i natłuszczonej olejem ( moja ma 22x22cm). Wyrównaj wierzch i piecz w 180 stopniach ok. 20-25 minut. 

Wystudzone udekoruj rozpuszczoną czekoladą wymieszaną z niewielką ilością oliwy lub oleju kokosowego.



1 komentarz: