czwartek, 31 grudnia 2020

Wrapy z hummusem, pieczoną papryką i awokado


Szybkie wrapy z hummusem, pieczoną papryką i awokado.

Szybkie jeśli dysponujecie słoikiem ciecierzycy w zalewie, słoikiem pieczonej papryki i awokado. Przyda się też sałata.

SKŁADNIKI

opakowanie wrapów np. z ziarnami (u mnie bezglutenowe)

awokado

kilka liści sałaty

hummus: 

ciecierzyca 1 słoik (duży)

cytryna 1/2 sztuka

oliwa z oliwek 2 łyżki

tahini pasta sezamowa 1 łyżka

sól 1/2 łyżeczki

1-2 ząbki czosnku 

1 łyżeczka utartego kuminu lub mielonego

natka kolendry 1 garść


PRZYGOTOWANIE

Całą zawartość słoika wraz z wodą przełożyłam do malaksera (ponieważ wody było zbyt dużo odlałam trochę do kubka, aby potem regulować kremowość hummusu), następnie dodałam oliwę,czosnek, sól (uwaga ciecierzyca jest już słona), sok z połówki cytryny i łyżkę tahiny. Zmiksowałam na krem. Doprawiłam kminem rzymskim. 

Awokado i paprykę pokroiłam w paski. 

Na wrapa nałożyłam łyżkę hummusu i rozsmarowałam po całym placku, nałożyłam sałatę, awokado i paprykę. Posypałam czarnym sezamem ( może być czarnuszka lub biały sezam). Całość zrolowałam i pokroiłam w 3 cm kawałki. Można położyć też cebulę , ale dziś, w sylwestra nie chcę jej używać;) 

Przygotować tuż przed przyjecie, ponieważ chłodzenie jest zbędę a przy dłuższym trzymaniu w lodówce nasiąkną wodą z hummusu i warzyw. 

















1 komentarz: