środa, 24 maja 2017

Jaja perliczki właściwości i cena



Stają się coraz popularniejsze, a to dlatego, że szukamy zdrowych produktów. Kiedy opowiedziałam mamie, że udało mi się kupić jaja perlicze (co dla mnie było wyczynem) nie zaskoczyłam jej. Jako dziecko jadła takie jajka. Kupiłam je w sklepie ze zdrową żywnością. Cena mnie trochę zaskoczyła: 3 zł/szt. Są mniejsze od jaja kurzego, choć mnie zdarza się kupić tej wielkości jaja kurze ekologiczne. U góry stożkowate. Mają dość twardą skorupkę.
Jaja perlicze zawierają czterokrotnie więcej karotenu niż jaja kurze.
Można podawać je dzieciom, dorosłym przy problemach miażdżycowych,  ze względu na niską zawartość cholesterolu. Mogą je spożywać także osoby uczulone na białko jaja kurzego.

Swoją świeżość  utrzymują  przez wiele miesięcy, nawet do 1 roku.  Choć ja nie będę tego sprawdzać. Jaja gotuje się  10 minut na twardo. Trudno je znaleźć w sklepach, nie są powszechnie dostępne jak jaja kurze.


15 komentarzy:

  1. 3 zł za 1 jajko? Lekka przesada, ale ciekawa jestem smaku

    OdpowiedzUsuń
  2. hm moi rodzice hodowali perliczki ale jajek się nie doczekali, ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O! jaki ciekawy produkt, chętnie bym spróbowała ;) A jakie urocze kropeczki po mamusi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam chętnie sprzedam

      Usuń
    2. ja jjem tylko jaja perlicze.roznica jest kolosalna w smaku i wartosciach

      Usuń
  4. Nie wiem, czy uwierzysz, ale ja do tej pory tylko kurze jadłam :)
    Ale powiem szczerze, że są drogie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To jesteśmy szczęściary, bo my te jajka perlicze jemy dość często :) Takie uroki życia na wsi :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Po 5 miesiącach nagle pojawiły się jajka.z 5petliczek tygodniowo 16 do 18 jajek Pycha

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaja to jaja a jak się nazywa samiec perliczki?

    OdpowiedzUsuń
  8. Gotowane na miękko są sto razy smaczniejsze niż kurze

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam mogę sprzedać cena za szt 3zl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę podać do siebie kontakt, może kroś skorzysta:)

      Usuń
  10. Ja też mam petliczki ale wydaje mi się że smak jest taki sam jak kurze

    OdpowiedzUsuń
  11. Po 2 zł sprzedają jaja perliczki na olx

    OdpowiedzUsuń
  12. U nas przed Świętami Bożego Narodzenia pojawily sie jajka od naszych perliczki. Biszkopty,sałatka w święta wyśmienite A dzisiaj jajeczniczka.Praca przy tych ptakach warta korzyści,lepsze od bażantów mięso i jajka.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń