środa, 17 kwietnia 2024

Leniwe pierogi pomidorowe

 

Moje pierogi leniwe przygotowałam z białego sera i ziemniaków. Polałam masłem z prażonymi migdałami. 


Składniki:

500 g białego sera (dałam bio)

350 g ziemniaków ugotowanych mączystych

2 jaja

koncentrat pomidorowy 4 łyżeczki (pełne)

150 g mąki (dałam orkiszową) + 50 g do podsypywania

1-2 łyżeczki soli 

50 g mąki ziemniaczanej


Okrasa:

1/2 kostki masła

szczypta cukru trzcinowego

2 łyżki mielonych migdałów


Przygotowanie:

Ugotowane i ostudzone ziemniaki przecisnąć przez praskę wraz z serem. Oddzielić żółtka od białek. Żółtka dodać do sera i ziemniaków a białka ubić na sztywno. Dodać ją potem do masy wraz z mąkami i koncentratem. Wyrób krótko masę. Podzielić na trzy części i z każdej uformować wałki obtaczając je w mące. Wałki pokroić w ukośne kluski. Gotować we wrzątku po wypłynięciu mniej więcej 1 minutę. Polać masłem z prażonymi migdałami. 

1 komentarz:

  1. Klasyka w nowym wydaniu, bardzo podoba mi się ten pomysł na kluski :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń