czwartek, 27 sierpnia 2020

Śniadanie czy deser z borówkami amerykańskimi?

 

Pyszny pomysł na śniadanie lub deser z płatkami owsianymi, borówkami i jogurtem. 

Składniki na 4 porcje 

400 ml jogurt dowolny ( mleczny naturalny lub kokosowy  - można samemu zrobić z mleka kokosowego lub kupić gotowy)

kilka łyżek płatków owsianych 

2 szklanki borówek amerykańskich 

mięta 


Szklankę borówek amerykańskich przesypać do rondla i podgrzać kilka minut aż puści sok. 

Do słoiczków na zmianę wkładać warstwę jogurtu, płatków i musu z borówek. Na wierzch położyć garść borówek. Udekorować listkami mięty  

poniedziałek, 24 sierpnia 2020

Pasztet warzywny pomidorowy wegański


Pasztet pomidorowy z samych warzyw: cebuli, ciecierzycy, batata, pietruszki, selera i marchewki.

 1 słoik ugotowanej ciecierzycy (350 gram w zalewie  - zalewy nie wylewaj zrób deser: mus czekoladowy, albo  majonez - przepis znajdziesz u mnie)

2 marchewki

1/2 średniego selera

pietruszka korzeń 

cebula

batat ( opcjonalnie)

mały koncentrat pomidorowy (słoiczek)

2 ząbki czosnku 

zioła prowansalskie ok. 1 i 1/2 łyżeczki

pomidor San Marzano ( mięsisty, podłużny) do położenia na wierzch.

sól i pieprz do smaku oraz chili


Warzywa obrać, pociąć w dość dużą kostkę i zacząć dusić w garnku  do miękkości (ok 20-30 minut). Następnie przełożyć do malaksera i dodać ciecierzycę oraz przyprawy. Zmiksować dodając koncentrat pomidorowy. Do natłuszczonej formy, wyłożonej papierem przełożyć gładko zmieloną masę. Wygładzić wierzch łyżką z olejem. Na wierzch układać  plastry pomidora i posypać ziołami prowansalskimi lub oregano.  Piec w 180-190 stopniach C. ok. 45 minut. 


Ps. Do mojego pasztetu poszły 2 łyżki bezglutenowej bułki tartej.