sobota, 9 marca 2013

Uczta morska na talerzu




To danie zrobił mój mąż podczas gdy ja byłam nieobecna w domu. Poprosiłam go, aby dzisiaj on zrobił dla mnie obiad. I ... Uczeń przerósł .... blogerkę. Nie wiem kto powinien tego bloga prowadzić. On bardzo rzadko coś gotuje. Ale powiem szczerze jak już ugotował to ugotował. Przy tym był bardzo szczęśliwy i powiedział, że gotowanie daje niesłychaną radość. Pełna zgoda:) 



Składniki 

ziemniaki pure
krewetki tygrysie
halibut filet
dorsz filet 
fasola mamut
cukinia
marchew
papryka czerwona
seler naciowy
czosnek
biały pieprz
gałka muszkatołowa
imbir świeży tarty
białe wino
sos sojowy

Marynata do ryb:
pieprz 
sól
oliwa z oliwek
papryczka chilli 
rozmaryn
kolendra ziarnka


Zamarynuj rybę w marynacie, odstaw na bok. Ugotuj ziemniaki na pure. Rozgrzej piekarnik do 200 stopni. Warzywa pokrój w kostkę i szybko usmaż na patelni doprawiając białym pieprzem, gałką muszkatołową, sosem sojowym i świeżym imbirem. Wlej wino i odparuj. Rybę upiecz w piekarniku przez ok 10-15 minut
Krewetki usmaż na maśle z dużym ząbkiem czosnku. Posól. 




3 komentarze: