sobota, 9 marca 2013

Pyszne danie z owocami morza




To danie zrobił mój mąż podczas gdy ja byłam nieobecna w domu. Poprosiłam go, aby dzisiaj on zrobił dla mnie obiad. I ... Uczeń przerósł .... blogerkę. Nie wiem kto powinien tego bloga prowadzić. On bardzo rzadko coś gotuje. Ale powiem szczerze jak już ugotował to ugotował. Przy tym był bardzo szczęśliwy i powiedział, że gotowanie daje niesłychaną radość. Pełna zgoda:) 



Składniki:

ziemniaki pure
krewetki tygrysie kilka szuk
halibut filet- kawałek
dorsz filet - kawałek

Warzywa:
fasola mamut
cukinia
marchew
papryka czerwona
seler naciowy
czosnek
biały pieprz
gałka muszkatołowa
imbir świeży tarty
białe wino
sos sojowy

Marynata do ryb:
pieprz 
sól
oliwa z oliwek
papryczka chilli 
rozmaryn
kolendra ziarnka

PRZYGOTOWANIE:

Zamarynuj rybę w marynacie, odstaw na bok. Ugotuj ziemniaki na pure. Rozgrzej piekarnik do 200 stopni C. Warzywa pokrój w kostkę i szybko usmaż na patelni doprawiając białym pieprzem, gałką muszkatołową, sosem sojowym i świeżym imbirem. Wlej wino i odparuj. Rybę upiecz w piekarniku przez ok. 10 -15 minut
Krewetki usmaż na maśle z dużym ząbkiem czosnku. Posól. 




3 komentarze: