wtorek, 28 lipca 2015

Nuggetsy rybne w tajskim stylu


Nuggetsy rybne w tajskim stylu. Nie można przestac ich jeść. 



500 gram ryby bez ości (  u mnie łosoś)
1 papryczka chilii
1 ząbek czosnku
1 cm świeżo utartego imbiru
1 łyżka sosu rybnego
1 jajko
łyżka płaska mąki ziemniaczanej
pęczek kolendry
dymka
olej 
kaszkę kukurydzianą lub mąkę ziemniaczaną do obtoczenia


Mięso ryby zmiel pulsacyjnie w malakserze. Dodaj drobno posiekaną papryczkę chilli, zmiażdżony ząbek czosnku, imbir, posiekaną kolendrę ( zostaw trochę kolendry do dipu), dymkę, sos rybny, jajo i makę ziemniaczana. Wymieszaj masę. Mokrą ręką formuj małe kule lekko spłaszczając. Obtoczyć w mące lub kaszce kukurydzianej i...
smażyć na złoto lub piec w piekarniku nagrzanym do 200  C około 10-15 minut.

Podawać z ulubionym dipem np. jogurt, czosnek, sok i skórka z limonki, reszta posiekanej kolendry

czwartek, 23 lipca 2015

Gryczanki od teraz moja przekąska do torebki


RawAnd Happy   przygotowała dla osób pragnących zrdowych przekąsek niezykle smaczne Gryczanki.

Chciałam z nich coś przygotować bo znakomicie pasują na śniadanie, do jogurtu, owoców  - ale one bronią sie same. Są pyszne same w sobie.

Przygotowałam letnią sałatkę owocową:



borówki amerykańskie
morele
sok z pomarańczy 
kilka listków mięty
Gryczanki o smaku miodowym 





Miewam problemy ze spadkiem cukru. Zawsze noszę przy sobie coś "małego" do zjedzenia. Najczęściej są to sezamki. Szukałam czegoś dla siebie. Sezamki często dosładzane są syropem glukozowo- fruktozowym. Więc siegałam po nie  w nagłej potrzebie.Gryczanki są dla mnie idealnym rozwiązaniem.
Wystepują w różnych smakach: z owocami leśnymi, czekoladowe lub miodowe. Spróbowałam. Od teraz to moja  przekąska. Mam ją w torebce jeśli tylko chwyci mnie głód. Są bez dodatku cukru - bez glutenu - bez laktozy.  Wrodukowane w niskiej temperaturze, żeby zachować wszystkie właściwości odżywcze kiełkowanych nasion. Idealna jeśli ktoś stosuje dietę  RAW food. Ale także dla wszytskich tych, którzy chcą mieć przy sobie coś zrowego.
Gryczanki polecam dla osób dbających o zdrowie, dla dzieci, wegan, wegetarian.

Wszystkie produkty wykorzystane do wyprodukowania ich pochodzą z uparw ekologicznych. Są to:


  • kiełkowana polska kasza gryczana
  • daktyle 
  • rodzynki 
  • kiełkowany słonecznik
  • kiełkowana kasza jaglana 
  • kokos
  • surowa masa kakaowca (7%)
  • masło kakaowe 
  • kakao w proszku
  • zawartość kakao min. 65%), kiełkowany amarantus
  • kiełkowana szałwia hiszpańska
  • kiełkowane siemię lniane

środa, 22 lipca 2015

Ciasto jogurtowe z karobem i brzoskwiniami ( ciasto bezglutenowe)


Ciasto z brzoskwiniami z karobem. Doskonale zastępuje kakao. Ciasto na mąkach gryczanej i ryżowej.


szklanka mąki grycanej
szklanka mąki ryżowej
6 jaj
2 łyżki karobu
laska wanilii
1/2 szklanki ksylitolu lub cukru lub cukru trzcinowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia bezglutenowego
duże opakowanie jogurtu Zott lub 2 małe
cukier puder do posypki

3 ładne miekkie brzoskwinie. 
duża tortownica


Oddzielić zółtka od białek. Białka ubić. Żółtka utrzeć z ksylitolem i wanilią. Dodać jogurt. Do masy dodawać na przemian mąkę (mąki można razem połączyć)  i łyżkę piany. ( Ja mąki dodatkowo zmieszałam z proszkiem do pieczenia i przesiałam). Dodać 2 łyżki karobu. Ciasto wylać na przygotowaną tortownicę, na wierzch układając połówki brzoskwiń. Piec w 180 ok 50-60 minut.


poniedziałek, 13 lipca 2015

Świeża makrela pieczona





Bardzo prosty przepis. W kilka chwil. 

Kilka lat temu kupilam świeże makrele. Usmażyłam zwyczajnie na patelni. 
Była okropna i wyladowała w zeszycie z napisem  - NIGDY nie kupuj makreli świeżej. 
Była bardzo tłuska i czułam się po niej długo źle. 

Teraz będąc na wakacjach, na obiad do wyboru podano makrelę. Myślę sobie: wyglada fajnie, wezmę. Ale pamietałam moje samopoczucie. Trochę się obawiałam.
Wziełam, zaryzykowałam. 
Czułam się w porządku.

Przyjechałam do domu i ... kupiłam makrelę. 
Upiekłam. I teraz Wam polecam.

Ale nie smażcie w tłuszczu;) Przynajmniej te osoby z wrażliwymi brzuszkami:) 



 świeże makrele 
sól
pieprz
oliwa z oliwek
cytryna 


Umyj makrele i  dopraw. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na 30 minut.


poniedziałek, 6 lipca 2015

Kule jaglane smażone ala arancini


Wróciłam z wakacji z Sycylii. W barach, jak zapewne wiecie, królują arancini. Spejalność z ryżu.
Moje kule powstały z resztek kaszy jaglanej z obiadu. Pomysł powstał na bazie arancini. Podane z salsą pomidorową, ale dzieci pewnie wybrałyby ketchup.

Polecam różne nadzienia. Można schować w kuli jaglanej także warzywa np. brukselkę, szpinak, kawaek ryby. Podawać  z różnymi  sosami.



Składniki: 

2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
2 jajka
sól pieprz
ser mozzarella lub feta
ok 1 litr oleju rzepakowego do smażenia
bułka tarta
łyżeczka słodkiej papryki w proszku

pomidory w puszce 
ząbek czosnku 
bazylia 
sól
oliwa z oliwek


Wykonanie:

Kaszę wykładamy do miski wbijamy jajo, dodajemy pieprz i mieszamy na jednolitą masę. Ser kroimy na kosteczki (ok 1,5 cm). Nabieramy niewielką ilość masy ( wielkość mniej więcej jak na pulpeciki) rozprowadzamy w dłoni tak aby w środek włożyć ser. Następnie obtaczamy ser kształtując w dłoni kulę. Odstawiamy i formujemy następne. U mnie wyszło 8 sztuk. Obtaczamy je w roztrzepanym jajku i bułce tartej pomieszanej ze słodką papryką.

Rozgrzewamy olej i kiedy będzie gotowy do smażenia delikatnie wrzucamy na olej. Smażymy aż będę delikatnie brązowe. Odsączamy na ręczniku papierowym.
Podajemy z salsą lub ketchupem.


Salsa:

pomidory doprawiamy solą, łyżką oliwy z oliwek, przeciśniętym ząbkiem czosnku i bazylią.


wtorek, 23 czerwca 2015

Szaparagi z truskawkami i z owczym twarożkiem



Sałatka jest prosta i szybka. Za to zaskakujace smaki. Dodatek świeżego tymianku dodaje sałatce niesamowitych samowych wrażeń. 



na 4 pprcje

pęczek zblanszowanych szaparag
20  truskawek 
100 gram - twarożek owczy
płatki migdałowe
limonka pokrojona na 4 części
doniczka swieżego tymianku 
olej w prażonych włoskich orzechów



Wszystkie składniki ułóż na talerzu. 
Posyp prażonymi płatkami migdałowymi.
Skrop limonką i polej olejem z prazonych orzechów włoskich.


niedziela, 21 czerwca 2015

Warsztaty fotografii kulinarnej z Via Art


Warszaty fotografii kulinarnej bezpatne organizowane przez Fundaję Via Art .
Informacje o warsztach można znaleźć na :


Spotkaliśmy się w gronie 10 osób  punktualnie o 10:00 w Drukarni na Off na  Piotrkowskiej w Łodzi. Warszaty poprowadziła Dominika Bieniek-Gierszewska.

Ustawiamy plan zdjeciowy


Sałata w kielichu


Restauracja OFF - mogliśmy wybrać dowolne miejsce na fotografowanie.
Wielka przestrzeń i mnóstwo mażliwosci na kreację zdjęć.


Drukarnia OFF to połączenie piekarni, kawiarni i bistro.  
Można zamówić pyszne śniadanie i zajadać sie pieczywem wypieanym na miejscu.


Kaczka na puree marchewkowym


Kucharze przygotowali dla nas obiekty fotografii. Dania były różne. Pięknie wystylizowane.


Najprzyjemniejsze było to, że fotograwowanych dań nie musiałam sama przygotowywać.



Warszaty uwazam za udane. Świetni ludzie, wspaniała atmosfera.

Dzięki za wspólną naukę. 

PS. Koniecznie muszę kupić blendę:)