środa, 24 kwietnia 2024

Kiszony czosnek w ząbkach



Kiszony czosnek w ząbkach. Można kisić również całe główki. Ja nie miałam dużego słoja dlatego umieściłam ząbki ciasno w mniejszych słoikach.

Kiszony czosnek wykorzystać do zup, sałatek.

Składniki:

kilka główek młodego czosnku

kawałek chrzanu

kilka ziaren kolendry, gorczycy, pieprzu i ziela angielskiego, kopru włoskiego

liście laurowe kilka szt.

sól kamienna 1 łyżka na 1 litr wody

Przygotowanie:

Wodę zagotować, posolić i wystudzić. Obrać ząbki czosnku. Do wyparzonych i suchych słoików dodać na dno przyprawy, nastepnie ułożyc ciasno ząbki czosnku. Zalać ostudzoną zalewą. Jeśli ząbki wypłynęły nalerzy je obciążyć. Odstawiamy na kilka dni w ciemne miejsce do ukiszenia. Następnie zakrecamy i odstawiamy w chłodne miejsce.



2 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł na czosnek, takiej kiszonki nie znałam :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także nie robiłam kiszonki z czosnku, może dlatego, że jest u mnie w spiżarni dużo innych kiszonek. Ja sama bym chętnie jadła :-) Zresztą można dodawać np. do sałatek. Zobaczę, ile będę miała swojego młodego czosnku!

    OdpowiedzUsuń