czwartek, 17 sierpnia 2017

Brownie z mąką owsianą

Ilekroć spotykam się z Marianną z bloga Kuchenne Wojowanie, ma przy sobie brownie. Uwielbia go. A kiedy zobaczyłam na FB jej zdjęcie, poprosiłam o przepis i oto brownie inspirowany Marianną:) Użyłam mąkę owsianą, unikam glutenu. Ale wy użyjcie jaką chcecie.

Na  średnią tortownicę:

150 g gorzkiej czekolady
100 g masła bez laktozy
4 jajka
1,5 szklanki mąki owianej Provena (tej używam)
1/4 łyżeczki sody i proszku do pieczenia.
szklanka cukru kokosowego

Dodatki u mnie:

posiekane pistacje, suszone wiśnie, liofilizowane truskawki, świeże borówki amerykańskie

PRZYGOTOWANIE:

Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C. Blaszkę wykładamy papierem (kupuję taki, który nie trzeba nawet smarować)
Czekoladę i masło wkładamy do miseczki i ustawiamy na garnku z wrzątkiem. Rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Koniecznie trzeba wystudzić.
Jajka ubijamy z cukrem kokosowym  a potem strużką wlewamy rozpuszczoną czekoladę z masłem. Dodajemy mąkę z proszkiem i sodą . Mieszamy już łyżką nie mikserem.
Masę przekładamy do formy, wierzch posypałam spontanicznie borówkami i suszonymi wiśniami ( bo świeżych brak;)) Pieczemy 20 minut w zależności od piekarnika i tego jak grzeje - tak poleca Marianna. Ja moje brownie piekłam 20 minut. A po wystygnięciu posypałam siekanymi pistacjami , miętą, i kruszonymi chipsami z truskawek.

11 komentarzy: