sobota, 9 września 2017

Powidła śliwkowe bez cukru


Powidła ze śliwek węgierek bez cukru.

SKŁADNIKI:

5 kg śliwek węgierek
pół łyżeczki skórki z pomarańczy 
duży gar



PRZYGOTOWANIE:

Wymyć i wypestkować owoce. Zagotować a następnie zmniejszyć palnik na mały i smażyć powidła około 2 godz. Wyłączyć i pozostawićje do ostygnięcia do następnego dnia.

Drugiego dnia śliwki smażyyć na małym ogniu, do momentu odparowania wody i uzyskania konsystencji dość gęstych powideł. Dodać skórkę z pomarańczy najlepiej ekologiczną, i dalej smażyć. Uwaga łatwo się przypalają, więc często mieszać.



Gorące powidła przekładać do przygotowanych, czystych i wyparzonych  słoików. 


Słoiczki z powidłami umieszcić w garnku z wodą na ściereczce (po włożeniu słoików woda musi sięgać 3/4 ich wysokości). Słoiki nie mogą się stykać w garnku. Wodę doprowadzamy do wrzenia a następnie na małym ogniu gotować przez ok. 10 minut.

Słoiki wyciągamy ostrożnie, aby się nie poparzyć ściereczką z garnka, odwracamy do góry dnem i pozostawiamy do wystudzenia.



17 komentarzy:

  1. tak właśnie robi się u mnie w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam!
    A poza tym tak robi się powidła. W moim domu właśnie tak.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie ma to jak domowe powidła :) uwielbiam śliwki szczególnie duszone :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach takie powidła, tylko muszę mieć więcej czasu, żeby zrobić :) na pewno smakują wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. PO raz pierwszy zrobiłam rok temu i to najlepsze powidła i najlepsza konfitura jaką mogłam jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  6. PO raz pierwszy zrobiłam rok temu i to najlepsze powidła i najlepsza konfitura jaką mogłam jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  7. domowe najlepsze,ja już też zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robimy co roku mnóstwo słoików ale w tym roku śliwki są wybitnie drogie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się, kiedy policzyłam koszt słoiczka, złapałam się za głowę!

      Usuń
  9. Bardzo fajny pomysł. Aż ślinka cieknie. Ja nie robię z lenistwa. Ale może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ma to jak domowe powidła śliwkowe, są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zimą smakują niesamowicie :) lato w słoiku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. takie domowe powidła to jest to!

    OdpowiedzUsuń