czwartek, 5 stycznia 2017

Sous Vide Cooker w Lidl. Test urządzenia oraz przepis.


Ostatnio uczestniczyłam w warsztatach, na których większość potraw przygotowywanych było metodą sous-vide. Szczerze powiem, że trochę byłam rozczarowana. Dlaczego? Nie widziałam nadziei na posiadanie takiego sprzętu. Potrawy serwowane były przepyszne. Lekkie, soczyste, aromatyczne i dietetyczne. Mnie zachwycił smak. Jadłam i wiedziałam, że rzadko będę mogła jeść tego typu potrawy. Tylko w restauracjach. Wczoraj otrzymałam propozycję testowania urządzenia do gotowania metodą sous- vide. Nie zastanawiałam się długo. Po prostu od razu chciałam zacząć w nim eksperymentować. Taki sprzęt będzie dostępny w sklepach Lidl pod nazwą SOUS VIDE COOKER od 5 stycznia 2017
Teraz będziemy mogli tą metodą przygotowywać posiłki jak w restauracji. Metoda to wolne gotowanie na parze zapakowanych próżniowo produktów. 


Sous-vide próżniowa metoda długiego gotowania potraw w szczelnie zamkniętych workach plastikowych, umieszczonych w gorącej wodzie. Sous - vide po francusku oznacza:  w próżni.

Temperatura w jakiej można  przygotować potrawy jest różna dla poszczególnych produktów.

• cielęcina: 65 ÷ 68 °C
• wołowina: 58 ÷ 60 ºC
• wieprzowina:65 ÷ 66 ºC
• drób: 65 ÷ 71 ºC
• warzywa: 80 ÷ 85 ºC
• ryby: 58 ÷ 60 ºC

Tak przegotowane produkty zachowują naturalny smak, soczystość i witaminy.


Urządzenie składa się z pokrywki, kratki dennej, kratki separujące,j pojemnika na wodę, modułu podstawowego, przewodu  zasilającego i  instrukcja obsługi

Zalety wolnowaru suou vide:

przygotowywanie większej ilości posiłków, marynaty wnikają do produktu spożywczego głębiej i intensywniej dzięki czemu potrawy stają się intensywne w smaku, produkty spożywcze nie tracą aromatu i wody przez co ryba czy mięso pozostają przez cały czas bardzo soczyste i nie wysychają. Można przygotowywać także warzywa korzeniowe oraz twarde owoce.

Produkty marynowane należy włożyć do worka próżniowego dzień wcześniej i umieścić w lodówce kawałki powinny być mniej więcej tej samej wielkości czy grubości w przypadku warzyw odcinamy głowy a większe sztuki dzielimy na kawałki.

Za pomocą urządzenia przygotujemy:

  1.  wołowina polędwica stek rostbef 
  2. wieprzowina karczek wieprzowy
  3.  żeberka jagnięce
  4.  pierś z kury pierś indycza kacza, gęsia
  5.  łososia dorsza krewetki przegrzebki 
  6. ziemniaki marchewki szparagi a nawet jajka w skorupce


 Przed przystąpieniem do gotowania Należy uważnie przeczytać instrukcję i do dzieła jestem ciekawa jak Wam będzie smakowało podzielcie się ze mną waszymi uwagami.



Łosoś lub inna ryba 


SKŁADNIKI:

4 steki z łososia
kilka plasterków cytryny 
sól, pieprz do smaku
rozmaryn




 PRZYGOTOWANIE:

Umyć łososia osuszyć papierowym ręcznikiem, dwa plastry cytryny położyć na  rybie, dodać  rozmaryn do woreczka próżniowego zapakować łososia próżniowo. Zgodnie z instrukcją w zgrzewarce. Woreczek włożyć  do wolnowaru i włączyć odpowiedni program. po zakończeniu programu wyjąć jak najszybciej łososia z woreczka. Podawać z ulubionymi warzywami na przykład szpinakiem i ziemniakami i sosem chrzanowym.


Moja opinia:

Kiedy już opanujemy zgrzewanie woreczków, a trwa to szybko, pozostaje nam tylko włączyć główne urządzenie, włożyć produkty i czekać wymagany czas.
Urządzenie jest wykonane estetycznie. Łatwe w użytkowaniu. Należy uważać na przyprawianie potraw. Przyprawiamy delikatnie przy tej metodzie gotowania. Używamy o połowę mniej przypraw niż w klasycznym gotowaniu lub smażeniu.


UWAGA!
Urządzenie sous vide, zgrzewarka do kupienia osobno z 1 rolką folii.


5 komentarzy:

  1. Takie urządzenie to moje marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym spróbowała takiego dania :-) ciekawe urządzenie

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda wiele się teraz słyszy o tej metodzie przygotowywania jedzenia i mnoży się jej zalety, dlatego to naprawdę fantastyczne, że możesz testować takie urządzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo ciekawa tego urządzenia, marzy mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygujące! Ciekawe jesteśmy jak smakują takie potrawy :)

    OdpowiedzUsuń