piątek, 9 czerwca 2017

Aksamitna zupa szczawiowa z jajkiem


Kupiłam na targu dwie wiązki szczawiu ogrodowego. Do łąk pełnych szczawiu nie mam dostępu. Jednak zachwycił mnie smak zupy. Lekko zblendowana, przez co aksamitnie kremowa. Z dodatkiem siekanego jajka.

2 litry wywaru warzywnego
2 wiązki szczawiu ogrodowego
50 - 100 ml śmietany kremówki / lub śmietany sojowej
4 jaja
oliwa z oliwek
sól i pieprz po smaku
2 liście laurowe
kilka ziaren ziela angielskiego

Ugotuj wywar z warzyw z liściem laurowym i zielem angielskim. Ugotuj jajka na twardo. Wyjmij z wywaru pietruszkę, marchewkę i seler. Posiekaj w kosteczkę. Odłóż na bok. Na 2 łyżkach oliwy z oliwek przesmaż posiekany szczaw. Wrzuć do wywaru. Pogotuj chwilę. Wyjmij liść laurowy i ziele angielskie. Dolej śmietanki i lekko zmiksuj. Posiekane wcześniej warzywa dodaj do zupy. Jajka posiekaj i wrzuć do talerza/miseczki zalej zupa. Dopraw pieprzem

19 komentarzy:

  1. kurczę! Mam 24 lata i... ja nie jadłam jeszcze zupy szczawiowej! :O
    A wygląda na dobrą, bardzo dobrą ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny pomysł. Dawno nie jadłam zupy szczawiowej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię, a wieki nie jadłam. Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba muszę w końcu zrobić zupę szczawiową, bo nawet nie pamiętam kiedy jadłam ją ostatni raz :D

    OdpowiedzUsuń
  5. pamiętam, że jako dziecko nie lubiłam, ciekawe jakby było teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam szczawiową a Twoja wersja bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  7. Będzie robiona, bo własnie wczoraj kupiłyśmy pęczek szczawiu i nie wiedziałyśmy co z nim tak właściwie zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ugotowałabym, tylko nie wiem skąd wziąć szczaw :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja ukochana zupa z dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała i dla mnie kultowa!
    Zmobilizowałaś mnie do ugotowania. W weekend ruszam na szczaw!

    OdpowiedzUsuń
  11. mmmm zupka jak marzenie - na pewno jest pyszna - tak przynajmniej wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najbardziej lubię szczawiową, którą robi moja babcia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O właśnie! Szczawiową muszę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. u mnie kiedyś płynęła rzeka, i przez to teraz w ogrodzie mam pełno szczawiu czy chrzanu,taka zupka jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń