czwartek, 23 marca 2017

Kurczak z boczniakami po chińsku

Przynajmniej raz w tygodniu będziemy jeść boczniaki. Naczytałam się o ich właściwościach, więc szybko trafiły w sklepie do mojego koszyka. Robiąc to danie bez kurczaka, będziecie mieć danie wegetariańskie. Ja, z uwagi na smaki moich domowników wykorzystałam mięso kurczaka.

SKŁADNIKI:


pierś z kurczaka zagrodowego 2 sztuki
boczniaki 250 g
imbir świeży 3 cm
sos sojowy 3 łyżki
przyprawa chińska 2 łyżeczki
czosnek 2-3 ząbki
cebula dymka
kolendra 1 garść
marchew 1 szt
papryka czerwona 1 szt
olej rzepakowy 3 łyżki
papryczka chili 1 szt
płatki chili
skrobia ziemniaczana 2 łyżeczki do rozpuszczenia w 150 ml wody

PRZYGOTOWANIE:

Kurczaka, boczniaki i warzywa pokrój w paseczki. Olej rozgrzej w woku. Wrzucaj po kolei najpierw kurczaka - obsmaż, wlej sos sojowy, dodaj tarty imbir i posiekany czosnek. Następnie dodaj grzyby, marchew i paprykę. Dopraw chili i przyprawą chińską. Przygotuj skrobię rozcieńczoną w wodzie. Wlej do woka i wymieszaj. Podawaj z makaronem ryżowym, dymką i kolendrą.

8 komentarzy:

  1. nie dość, że pięknie i kolorowo to jeszcze zdrowo, to mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja chyba też muszę poczytać więcej o boczniakach. Szczerze mówiąc, nie jadłam ich nigdy, bo zazwyczaj jeśli coś grzybowego, to z pieczarkami, ale muszę wypróbować też boczniaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wstyd się przyznać,ale nigdy nie jadłam boczniaków..

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny sposób na wykorzystanie boczniaków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś pysznego dla mnie!
    Super danie Anita.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubimy boczniaki :D Zawsze z nich robiłyśmy zupę ale taka potrawka też musi być pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  7. moje smaki :) zjadłabym z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne danie :) Ja nie raz dodaję mięso mielone zmiast kurczaka :) A o grzybach też dobrze sie dowiedzieć, że takie dobre!

    OdpowiedzUsuń