piątek, 9 marca 2018

Kapusta kiszona curry z jabłkiem

Przepis pochodzi z zimowych warsztatów z Karolem Okrasą. Cudowne połączenie polskiej kiszonej z azjatyckimi przyprawami. Bardzo mi smakowała. Dlatego chcę ją Wam zaprezentować. Samo zdrowie!

Składniki:

kapusta kiszona 500 g
2 jabka
1 łyżka pasty curry
1 łyżeczka curry w proszku
pół łyżeczki kolendry w ziarenkach
2 cm startego imbiru
łyżeczka miodu wielokwiatowego
1 limonka
150 ml mleczka kokosowego
1 łyżeczka oleju ( u Karola jest masło)
szalotka 2 sztuki
ząbek czosnku
50 ml słodkiej śmietanki 30% ( u mnie bez tego składnika)
sól, biały pieprz i oliwa

Przygotowanie:

Szalotkę (użyłam cebulę) i czosnek drobno posiekaj i zeszklij na oliwie, dodaj pastę i proszek curry. Podsmaż chwilę. Dodaj imbir i mleko kokosowe oraz śmietankę. Gotuj ok 5 minut aż zgęstnieje. Przesiekaj kapustę i dodaj do sosu dalej ok 5 minut. Dopraw miodem, sokiem startą skórką limonki. Dodaj posiekaną kolendrę, sól i pieprz a na koniec pokrojone jabłka ale już zdejm z ognia.








6 komentarzy:

  1. Uwielbiam kapustę kiszoną! Smaki wszelkich curry również są bliskie mojemu sercu. Z takim połączeniem nigdy się nie spotkałam, ale bardzo mnie zaintrygowało. Trzeba spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa propozycja. Lubię curry, więc chętnie ją wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, ale ciekawa opcja na kiszoną! Koniecznie do wypróbowania, bo uwielbiam curry :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow, pomysł rewelacja, jestem ciekawa jak smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteśmy ciekawe jak to połączenie może smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie boję się takich połączeń :)

    OdpowiedzUsuń