poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Flan pomidorowy z parmezanem


Teraz na targach królują pomidory. Trudno się im oprzeć. Kupiłam ich całkiem sporo.  
Z kilku zrobiłam flan pomidorowy, delikatny, puszysty z dodatkiem bazylii.


na 4 porcje: 

4 duże pomidory mięsiste (dałam pomidory paprykowe)
łyżeczka słodkiej papryki
2 jaja
40 g sera tartego parmezan
łyżeczka bazylii
1-2 łyżki oliwy z oliwek
ząbek czosnku
odrobina soli 
pieprz do smaku
opakowanie orzeszków pini (opcjonalnie)
4 łyżki ryżu ugotowanego na sypko
pesto bazyliowe gotowe lub własnej roboty 


PRZYGOTOWANIE

Pomidory sparzyłam i obrałam ze skórki. Posiekałam. Na oliwie z oliwek (ok.1 łyżka)  usmażyłam rozgnieciony czosnek, dodałam pokrojone pomidory. Po kilku minutach zmiksowałam. Odstawiłam do wystygnięcia. Po wystygnięciu dodałam pozostałe składniki - jaja lekko ubijałam. Do wysmarowanych olejem kokilek wlałam masę. Zapiekałam w kąpieli wodnej 45 minut w 190 stopniach C, ostatnie 10 minut w 200 stopniach C. 

Podałam z pesto bazyliowym. 
Pora na pomidora!Warzywa psiankowate 2015

18 komentarzy:

  1. Nie jadłam jeszcze nigdy takich pyszności, ciekawa jestem smaku. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajne danie, nigdy nie jadłam. Wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam nigdy takiego dania, ale wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomidorowe smaki teraz królują :) Chętnie bym skradła 1 porcję do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłem się głodny od samego patrzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe danie, chętnie spróbowałabym go;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesujący przepis, bardzo mnie zaintrygował. Chętnie bym go spróbowała, bo jestem ciekawa tego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Trzeba przyznać, że naprawdę apetycznie wygląda :D Pewnie by nam zasmakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomidorki teraz najlepsze :) smakowicie wygląda ten flan :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna zapiekanka!
    Smaki i aromaty cudownie letnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Danie inspirowane włoską muzyką , wspaniała kompozycja smakowa i kolorystyczna.
    Bardzo mi się podoba zmiana tytułu bloga, niby niewiele, a sens jednak zupełnie inny.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako jednyna zauważyłaś:) Dzięuje za opinię. Ale kiedy zmianiłam nazwę na FB, zauważyłam desant - 7 osób zniknęło w ciągu godziny:(

      Usuń
  12. Zrobiłam się głodna przez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzisiaj właśnie miałam robić flan z pomidorów i zrezygnowałam. A jak patrzę na te pyszności, to żałuję. I to bardzo ;)
    Dziękuję za kolejny przepis w akcji pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa potrawa, jeszcze nigdy takiej nie jadłam, a szkoda, bo pomidorów o tej porze roku mamy pod dostatkiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem pod wrażeniem tej potrawy. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2015.

    OdpowiedzUsuń
  16. mniam! :) obok pomidorów nie potrafię przejść obojętnie :)

    OdpowiedzUsuń