wtorek, 9 lutego 2016

Konfitowane cytryny w soli


K
onfitowane cytryny są pysznym aromatycznym dodatkiem do dań z kurczakiem i dań wegańskich. Są charakterystyczne w kuchni marokańskiej. 
Do konfitowania cytryn stosuje się sól i cukier.

Pierwszy sposób:

5-6 ładnych dojrzałych cytryn ekologicznych
5 filiżanek  soli  kamiennej ok. 2,5 szklanki
5 łyżek cukru
słój

Wyszoruj  dokładnie owoce w ciepłej wodzie, aby pozbawić je wszystkich konserwantów. Cytryny przekrój na ćwiartki. Zmieszaj 5 filiżanek morskiej soli z 5 czubatymi łyżkami białego cukru. Obtocz cytryny w połowie solno-cukrowej mieszanki. Nasyp nieco mieszanki na dno szerokiego słoja i układaj bardzo ciasno warstwami ćwiartki cytryn, przesypując je mieszanką soli i cukru. Na wierzchu musi pozostać warstwa mieszanki. Zakręć słój. Odstaw w chłodne miejsce na około 2 tygodnie.

Przed użyciem do potraw cytryny należy wypukać dokładnie a do dań używać JEDYNIE skórki. Zmiksowana z masłem jest wspaniałym dodatkiem do ryb. Ja używam do kurczaka duszonego w winie.

Drugi sposób:

Ćwiartki cytryn oprósz solą morską, dodaj zioła: oregano lub tymianek, włóż ciasno do słoja i zalej 2 szklankami oliwy. Cytryny są dobre po 3-4 dniach. Świetnie smakują ze śledziem lub wędzoną rybą.


Moja rada:

Moje cytryny stoją już w słoju ok. 
2 tygodni. Dziś wiem, że zamiast soli morskiej użyłabym sól kamienną niejodowaną.

10 komentarzy:

  1. Gdy po raz pierwszy zobaczyłam ten przepis kilka lat temu w książce, bardzo chciałam go spróbować. Nie wiem w sumie co mnie powstrzymuje, bo są ponoć świetnym dodatkiem do wielu potraw :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie robiłam jeszcze takich cytryn, intrygujący przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz takie cytrynki widzimy i nawet nigdy nie próbowałyśmy potraw z jej dodatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A tu mnie zaskoczyłaś. Jestem bardzo ciekawa jak smakują :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mnie zaciekawił Twój sposób na cytrynę - mam ochotę od razu wypróbować przepis! :) Takie masełko cytrynowe do ryby musi wspaniale smakować! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi intrygująco, a wygląda kusząco ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo jestem ciekawa ich smaku, z rybą muszą być fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  8. pierwszy raz widzę taki sposób na cytryny, tylko do czego można je potem dodawać, oprócz ryby oczywiście:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy przepis. Sezon cytrynowy na Sycylii w pełni. Muszę spóbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy przepis, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń