piątek, 29 czerwca 2012

Beza Pavlova z kiwi i truskawkami



Moja pierwsza beza. Jeśli Ty też robisz ją pierwszy raz wiedz że wyjdzie Ci pyszna.


Składniki:

białka z 5 jajek
1 i 1/2 szklanki cukru pudru
szczypta soli
oraz
1 mały serek mascarpone
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
łyżka mielonych migdałów
150 ml śmietany kremówki
pół szklanki cukru pudru


Przygotowanie:

1. Białka ubij na sztywno z odrobiną soli, dodaj 1 i 1/2 szklanki cukru ubijaj na sztywno.

2. Wyłóż blachę pergaminem, rozłóż masę białkową na 2 okrągłe placki. Piecz w piekarniku rozgrzanym do 140stopni ok 1,5 godziny. Jeśli dalej będzie mokre w środku zostaw w piekarniku, aż wyschnie i zrobi się twarda.

3. Kremówkę ubij na bitą śmietanę, dodaj pół szklanki cukru i esencję waniliową oraz migdały. W wersji dla dorosłych dodaj ulubiony alkohol (ja dałam Amaretto). Dadaj całość serka mascarpone. Wymieszaj krem.

4. Kiedy upieczony spód wystygnie posmaruj kremem wierzch i dekoruj owocami. Schłódź w lodówce jeśli zdążysz przed łasuchami.

Nie przykryłam drugim blatem kremu, bo zrobiłam taki sam z owocem granatu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz