czwartek, 16 kwietnia 2015

Sernik z kaszą jaglaną - ciasto bezglutenowe


Sernik z ekologicznego sera i  kaszy jaglanej. Ser jest wspaniały. Sernik z kaszą jeszcze lepszy. Jednak ser robi ogromną różnicę. Podraża koszty, ale jest tego wart.


SKŁADNIKI:

1 kg sera białego twarogowego ekologicznego
szklanka suchej kaszy jaglanej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
6 wielkoćci L - do 9 żółtek wielkości M (zależy od wielkości jaj)
szklanka cukru/ ksylitolu 
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
puszka brzoskwiń + pół opakowania żelatyny



Wykonanie:

Kaszę jaglaną przekładamy na sitko, przelewamy zimną wodą. Następnie przekładamy do garnka i zalewamy zimną wodą ok. 2 cm ponad kaszę. Gotujemy na małym ogniu  ok. 10 minut. Po tym czasie wyłączamy gaz i  pozostawiamy kaszę pod przykryciem na kilka minut, aby sypka i miękka. Studzimy.

Sernik jaglany:

Żółtka ubij z cukrem/ksylitolem na puch. Do masy dodawaj po łyżce  na zmianę wystudzonej kaszy jaglanej i sera białego, dodaj ekstrakt z wanilii, mąkę ziemniaczaną-  wszystko miksujemy do uzyskania jednolitej masy. 


Do wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem tortownicy wlej masę serową.
Piecz w 180 stopniach ok. 50-60 minut.


Ciasto wystudź na kratce. 

Zmiksuj brzoskwinie w niewielkiej ilości wrzącej wody rozprowadź żelatynę.  
Zmieszaj z musem brzoskwiniowym. Wylej na ciasto i wstaw do lodówki. 

36 komentarzy:

  1. Wiesz co dobre i czym mnie skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię kaszy jaglanej, ale ten sernik wygląda po prostu obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł :) i prosty do zrobienia,a ten mus z brzoskwiń mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny przepis i z chęcią bym spróbowała jak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. sernik z kaszą? Powiedziałabym, ze bardziej cięższy będzie? Nie wiem.. wygląda pysznie i czy z kaszą czy nie skusiłabym się na kawaleczek..
    i ten wierzch tak kusi! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo jestem ciekawa smaku tego serniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszelkie serniki naszą miłością <3 Ale z kaszą jeszcze nie robiłyśmy ale musi być pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda fantastycznie! Chętnie bym spróbowała kawałek :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. no ten sernik bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Serniczki z kaszą jaglaną są wspaniałe;) Twój, z dodatkiem brzoskwiń, musiał smakować wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Z kaszą jaglaną? Super! Uwielbiam ją a serniki jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ser robi różnicę, to prawda. Takiego połączenia nie próbowałam. Wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ser robi różnicę, to prawda. Takiego połączenia nie próbowałam. Wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z kaszą? ,szkoda ,że nie widać środeczka ,ale piękny.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny i zdrowy :) dużą porcję poproszę!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny sernik i jeszcze zdrowy. Oj, zrobię taki:)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo ciekawy pomysł z tą kaszą jaglaną :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę upiec taki sernik. Nie przyszło mi do głowy, żeby w taki sposób wykorzystać kaszę jaglaną, świetny pomysł ! Sernik wygląda bardzo smacznie !

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy przepis. Budynie, musy, serniki na zimno z kaszy tak, próbowałam, ale sernika pieczonego jeszcze nie. A ten wygląda bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystko wskazuje na to, że sernik upiekłaś pyszny. Do tego pięknie i kusząco wygląda. Z kaszą smakuje świetnie. Ja już też dodawałam kaszę do sernika. Tak więc tylko brać przepis i trzeba upiec. Koniecznie z dobrym serem :)

    OdpowiedzUsuń
  21. jednak dobry ser to gwarancja sukcesu. wygląda baaardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale on przepysznie wygląda, dodatkowo ostatnimi czasy jestem zakochana w kaszy jaglanej więc kusi jeszcze bardziej..:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wyczarowane i zaczarowane! Dobre produkty plus twórczy pomysł... i wszyscy są wniebowzięci :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wyczarowane i zaczarowane! Dobre produkty plus twórczy pomysł... i wszyscy są wniebowzięci :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem pewna, że smakował świetnie :) Robiąc sernik następnym razem chyba się trochę zainspiruję :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem pewna, że smakował świetnie :) Robiąc sernik następnym razem chyba się trochę zainspiruję :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Z kaszą jaglaną musi smakować ciekawie :) Fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo podoba mi się taki sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zapowiada się wspaniale:-) I ten mus brzoskwiniowy super!:-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jestem na etapie fascynacji kaszą jaglaną, ponownie ją "odkrywam". Sernik zapowiada się rewelacyjnie, aczkolwiek bardzo mnie intryguje jego środek. Twaróg ekologiczny musiałabym zastąpić domowym, bo w Irlandii nie ma nawet "zwykłego". :)

    OdpowiedzUsuń