wtorek, 20 lutego 2018

Szaszłyki z tofu czosnkowego i z karmelizowanego ananasa

Szaszłyki z tofu i z karmelizowanym ananasem. Wszystko robimy na jednej patelni. A najlepsze jest to, że są lekkie i szybkie w przygotowaniu.

opakowanie czosnkowego tofu
pół ananasa
3 cebulki dymki czerwone
olej
sezam
świeży imbir (ok 2 cm)
2 łyżki sosu sojowego tamari

marynata:

2 łyżki sosu sojowego lub teriyaki
łyżeczka miodu
szczypiorek
sezam
łyżka octu ryżowego
papryczka chili

Tofu pokroiłam w kostkę ( wyszło 6 sporych sześcianów), Ananasa pokroiłam w takie same kostki jak tofu. Zacząłem smażyć na brązowo na mocno rozgrzanej patelni. Przekręcając kostki, aby się nie przypalały.
Pod koniec smażenia i karmelizowania dodałam cebulki przecięte na pół. Wlałam miód, chlust sosu sojowego, tarty imbir i  sezam. Po chwili zdjęłam na talerz i nadziewałam na patyczki.
Do maczania przygotowałam dressing.




5 komentarzy:

  1. Super przepis! A szaszłyki wyglądają obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna propozycja :) Uwielbiam tofu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tofu mogłybyśmy jeść codziennie! :D A ta marynata jest bardzo intrygująca :) Zapowiada się przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale apetycznie wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń