czwartek, 3 września 2020

Hummus z dynią i pieczoną papryką

 

Hummus z pure z dyni z pieczoną papryką. 

SKŁADNIKI:

szklanka ugotowanej ciecierzycy (lub ze słoika)

2 łyżki pure z dyni* hokkaido 

1 hojna łyżka tahiny

ząbek czosnku

1 łyżka oleju rzepakowego z pierwszego tłoczenia

 sok z połówki cytryny

sól i pieprz do smaku

1 łyżeczka kminu 

pestki dyni, sezam

płatki chili

pieczona papryka** 

kolendra natka

PRZYGOTOWANIE:

* pure można przygotować na parze - dynię pokroić w małe kawałki i ugotować do miękkości na parze lub upiec na blasze oko 30 minut pod folią aluminiowa lub polaną olejem w 190 stopniach C

** paprykę można upiec ( ja poszłam na skróty i kupiłam gotową opiekaną żółtą)


Ciecierzycę, pure z dyni, sok z cytryny, tahinę, czosnek i przyprawy umieścić w malakserze i zmiksować. Podprażyć sezam z pestki dyni na suchej patelni, lekko rozetrzeć w moździerzu. Wyłożyć humus na talerz, pokroić upieczoną paprykę  i ułożyć na humusie, posypać pestkami i sezam, polać olejem np. z pestek dyni lub rzepakowym z pierwszego tłoczenia. Posypać natką kolendry. 

2 komentarze:

  1. W tym roku polubiłam hummus :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hummusu jeszcze nigdy nie jadłam, może spróbuję go w takim wydaniu :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń