czwartek, 9 listopada 2017

Czekoladowe ciasteczka z mąki z ciecierzycy

Nic nie mówiłam mojej rodzinie z czego są wypieczone te ciastka. Chciałam "zbadać" czy wyczują mąkę z ciecierzycy. Zajadali się, a ja wiedziałam, że jedzą zdrowo:) 

SKŁADNIKI:

mąka z ciecierzycy przesiana - 2 szklanki
olej kokosowy ekologiczny - 100 ml
cukier kokosowy - 1 szklanka
cukier waniliowy ekologiczny - 1 opakowanie
kakao organicznego użyłam Alce Nero - 2 łyżki
soda - 1 łyżeczka
jaja ekologiczne - 2 szt.
gorzka czekolada posiekana - 20 g
pistacje - 1 łyżka











PRZYGOTOWANIE:

Mąkę przesiej przez sito. Dodaj kakao, sodę, cukier kokosowy, cukier waniliowy, posiekane orzechy pistacjowe i czekoladę. Wymieszaj składniki. Dadaj jaja i płynny olej kokosowy. Całość wymieszaj na jednolitą masę.
Następnie wyjmij masę na folię spożywcą i zrób długi rulon (ok. 5 cm średnicy). Wstaw do lodówki na godzinę.
Po godzinie wyjmij ciasto z lodówki. Odwiń z filii i przetnij na równe kawałki (ok. 1 cm). Ciasto umieść w zagłębieniu dłoni i zrób kuleczki. Na blachę wyłożoną papierem zacznij układać ciasteczka, spłaszczając delikatnie z góry.
Wstaw do rozgrzanego piekarnika na 180 stopni C na około 12-15 minut.
Po upieczeniu wyłóż je na papierowy ręcznik.

Do ciastek możesz dodać swoje ulubione dodatki suszone owoce, różne orzechy.

15 komentarzy:

  1. Pyszności! Nie jadłam mąki z cieciorki na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajną strukturę mają te ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajne ciacha :) z mąki z ciecierzycy robię zazwyczaj pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej mące. Lubię takie ciekawostki oraz ciasteczka czekoladowe, więc zapisuję sobie przepis i pozdrawiam cieplutko -:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajne i zdrowe ciasteczka! Zamawiam sztukę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiamy mąkę z ciecierzycy :) Nadaje ciastkom fajnej kruchości a nie rozpadają się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O, mniam mniam :))
    Ale olej kokosowy bym wyrzuciła, jest niezdrowy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasiu, zależy czyje opracowania się czyta. Zdania jak zwykle są podzielone jeść czy nie jeść. Zawsze możesz dodać swój ulubiony tłuszcz- ja tak robię - po prostu inspiruję się ,a wybieram to co mój organizm lubi. Ostatnio rozmawiałam z lekarzem, która stwierdziła: "Wie pani, życie na ziemi jest szkodliwe" uśmiałyśmy się z jej stwierdzenia, ale coś w tym jest;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Próbowałam kiedyś mąki z ciecierzycy i smakowała mi dziwnie, jakimś metalem. Muszę kupić ponownie i spróbować zrobić takie ciasteczka, bo wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. swoją pierwszą mąkę z ciecierzycy wyrzuciłam, po kilku latach kupiłam i jest ok, ale innej firmy. Za to z amarantusa śmierdzi mi pleśnią.

      Usuń
  10. Wyglądają genialnie! Od razu zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne!
    Sięgam po ciasteczko...

    OdpowiedzUsuń