środa, 16 maja 2018

Kompot z rabarbaru i płatków róży


Tradycja picia kompotu prawdopodobnie ma 700 lat i pochodzi z czasów Imperium Osmańskiego. To napój owocowy z ugotowanych owoców. Tak podaje Wikipedia.
Do mojego kompotu dodałam płatki róży i jest wspaniały. Choć ja za różą nie przepadam, to ma "coś" w sobie to połączenie. Do wystudzonego kompotu dodałam cukier z agawy.

Składniki:

3 łodygi rabarbaru
płatki z jednej róży
2 łyżki cukru z agawy/ miód, cukier trzcinowy/ksylitol
melisa

Przygotowanie:

Obrany i posiekany rabarbar gotuję z płatkami róży w 1 litrze wody. Odcedzam przez sitko do dzbanka.

















11 komentarzy:

  1. uwielbiam domowy kompot :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pomysł z dodatkie płatków róży, i super zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością orzeźwia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekny kolor :) Chętnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Musi być pyszna i aromatyczna! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma to jak domowy kompocik do obiadu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią napiłabym się takiego kompociku :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny!
    Wspaniale zaprezentowałaś kompot, który jest mało fotogeniczny.
    A poza tym rabarbar i płatki róż to pyszne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniale, orzeźwiająco pewnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zawsze dodaję wanilii - muszę sprawdzić jak smakuje z płatkami róż :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kompot z rabarbarem to zupełny "must have" klasycznego, letniego obiadu :) Róża musi go bardzo ciekawie urozmaicać :)

    OdpowiedzUsuń