poniedziałek, 14 maja 2018

Szybkie ciasto z rabarbarem, kakao i mąką owsianą


Proste, szybkie ciasto z rabarbarem.
Do mojego ciasta wybrałam mąkę owsianą pełnoziarnistą.
Dobrze wychodzi z orkiszową, gryczaną i ryżową pełnoziarnistą. 


Składniki:

3 - 4 szt rabarbaru
4 jaja od zielononóżki
1/2 szklanki ksylitolu/cukru trzcinowego
2, 5 szklanki mąki owsianej pełnoziarnistej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
pół łyżeczki wanilii w proszku
2 łyżki kakao lub karobu
olej rzepakowy 1/2 szklanki 

migdały w płatkach
 puder z ksylitolu? lub zwykły cukier puder
listki melisy
syrop z agawy do polania przed podaniem lub płynnego miodu np. z akacji 



Przygotowanie:

Rabarbar obierz, umyj i potnij w dowolne kawałki np. 5 cm słupki. Odstaw na bok.

Jajka (nie z lodówki) ubijamy z ksylitolem, dodajemy przesianą mąkę, wanilię, szczyptę soli, proszek do pieczenia i kakao. Na koniec wlewamy olej i chwilę mieszamy jeszcze mikserem.


Przelewamy do foremki lub tortownicy wysmarowanej olejem. Na wierzch układamy rabarbar. Pieczemy w 190 stopniach przez 45-50 minut.
Kiedy ostygnie posypujemy płatkami i polewamy syropem z agawy.
Wspaniale smakuje z melisą.



11 komentarzy:

  1. Tak ułożony rabarbar wygląda bardzo zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za rabarbarem, ale w cieście to co innego :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybkie, zdrowe, na pewno smaczne... czego chcieć wiecej?xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne ciasto, ja zawsze kroję rabarbar na mniejsze kawałki, ale ta wersja wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne, pyszne i zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  6. moje smaki :) super ciacho! :) bardzo często piekę z mąką owsianą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasta z rabarbarem to hit tegorocznej wiosny, a Twoje wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastycznie wygląda :) Super przepis na wykorzystanie rabarbaru, który za nami chodzi od dawna :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem absolutnym fanem rabarbaru, więc jak tylko pojawia się gdzieś "na celowniku" to zaczynam szaleństwo :D Bardzo podoba mi się to Twoje ciasto, bo wygląda na naprawdę błyskawiczne w przygotowaniu i obłędnie pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ciasto wygląda rewelacyjnie !

    OdpowiedzUsuń