niedziela, 2 września 2012

Banica bułgarska


To danie zachwyca, a kiedy jesz je w towarzystwie sałatki szopskiej... Nie trzeba słów.

Składniki:

1/2 kg mąki
1/4 szklanki letniej wody
łyżeczka octu (dałam biały winny)
szczypta soli

2 kostki bryndzy
4 jajka
3/4 szklanki mleka
100 g masła
odrobina oleju

Przygotowanie:


1. Na stolnicę wysyp mąkę, zrób wgłębienie, wlej letnią wodę i ocet, lekko posól. Wyrób twarde ciasto. Podziel na 4 równe części. Każdą z nich posmaruj olejem. Odstaw w ciepłe miejsce na 30 minut.

2. W tym czasie kiedy ciasto odpoczywa przygotuj farsz. Do miski wkrusz bryndzę, wbij jaja i wlej mleko. Wymieszaj.

3. Wałkuj ciasto na bardzo cienkie placki. Nie podsypuj mąką, gdyż ciasto cudownie odchodzi od stolnicy.

4. Na cienki placek nałóż farsz i zwiń w rulon, będziesz z niego kształtowała ślimaka w tortownicy wysmarowanej zimnym masłem. Zacznij od środka. I tak z każdym plackiem, dolepiaj kolejny do końca ostatniego.




Ja użyłam małe tortownice i w każdej znalazły się po 2 placki. Wyglądało bardzo elegancko, bo każdy miał swój placek. W sumie składników wystarczy na cztery małe tortownice! Lub jednak tradycyjna tortownica.

5. Całość zalej wcześniej masłem  rozpuszczonym.

6. Piecz 35-40 minut w 200 stopniach aż będą rumiane.

Podawaj z sałatką szkopską.












6 komentarzy: