niedziela, 22 października 2017

Pierogi ze świeżymi opieńkami


Jesienią od września do listopada zbieram opieńki. Rośnie gromadnie na pniach, pniakach, gałęziach. Spotkać ją można na  różnych gatunkach drzew liściastych w lasach, ogrodach, parkach i sadach.

SKŁADNIKI

Farsz:
500 g obgotowanych wcześniej opieniek
kilka łyżek oleju rzepakowego 
łyżeczka soli
pieprz
spora cebula
olej do smażenia

PRZYGOTOWANIE

Opieńki trzeba dobrze oczyścić i obgotować we wrzątku z solą 20-30 minut. Odcedzić na durszlaku. 

Potem obierz cebulę, pokrój w kostkę i zeszklij na odrobinie oleju. Zmiel grzyby lub rozdrobnij w rozdrabniaczu. Dodaj do cebulki i duś kilka minut, dopraw solą, pieprzem, natką. Wystudź. Zagnieć ciasto:

Na ciasto:
2,5 szklanki mąki pełnoziarnista  Bio
płaska łyżeczka soli
szklanka bardzo ciepłej wody

Zagnieć ciasto z mąki, wody i soli. Rozwałkuj na cienki placek i wykrawaj kółka. Małą łyżeczką od herbaty ułóż na środek farsz i zlep brzegi. Gotuj w osolonej wodzie 2 minuty od wypłynięciu.

Podsmaż pierogi na rumiano lub podawaj prosto z wody polane olejem lnianym. 







28 komentarzy:

  1. No i teraz ja nie mogę przestać o nich myśleć... Po prostu uwielbiam pierogi, a jeszcze z grzybami... I przypomniała mi się tegoroczna jesień, taka ciepła, takie fajne grzybki się zbierało, ech... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Acha, lubię pierogi gotowane i polane olejem :) Oczywiście podsmażane też :)

      Usuń
  2. Od tygodnia chodzą za mną pierogi i nie mam czasu ich zrobić:/ Wyglądają wspaniale i tak apetycznie... mogę trochę? :)

    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne pierożki. A takie podsmażane są najlepsze, pycha! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają obłędnie, ale razowych pierogów nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale zazdroszcze takich smakołyków :) też muszę się wkońcu wziąć za lepienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe składniki w tym farszu :). Nigdy nie próbowałam i tym bardziej będzie za mną chodził ten przepis :).

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem pod wrażeniem tych pierożków :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cuuuuuuuuudne zdjęcia, aż mi ślinka poleciała:)pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. razowe pierogi? Hmm.. musza być dobre, kiedyś się pokuszę o taką wersję ciacha, ale poproszę mamę-ona robi the best pierogi ever :D

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne i pyszne, nic dodać nic ująć :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają tak cudownie, że zjadłabym teraz z przyjemnością,!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepysznie wyglądają! Olej rzepakowy u Mnie to niezbędnik kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe pierożki, bardzo takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, ale boskie! Chce się jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nawet nie wiemy jak opieńki smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  16. napiszę krótko - to musiały być przepyszne pierogi! <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniałe pierogi!
    Aż ślinka mi cieknie...
    Ja też bardzo lubię opieńki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie już ugotowalam opieki i jutro zaczynam gotować pierogi z opieniek wg tego przepisu, zobaczymy co wyjdzie.Myslę, że będą super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki i proszę o informacje czy smakowały:)

      Usuń