piątek, 14 marca 2014

Gofry z żytniej razowej mąki - śniadanie


Pyszne razowe gofry z maki żytniej. Sceptycznie podchodziłam do tej mąki z powodu glutenu. Mąka żytnia inaczej zachowuje się niż pszenna mąka. Widziałam na jednym z blogów, że jednak się upiekły. Spróbowałam upiec.
Ciasto jest szarawe jak popiół, ale pięknie się wypieka. Gofry są chrupiące. Pyszne. Do wypiekania nie używam żadnego tłuszczu. 

SKŁADNIKI

szklanka mąki żytniej razowej typ 2000
szklanka mleka lub wody 
pół łyżeczki soli
płaska łyżeczka proszku do pieczenia 

PRZYGOTOWANIE

Z podanych składników zrób gęste ciasto. Być może będzie trzeba więcej płynu, ja wlewałam "na oko" około szklanki, ale ciasto bardzo gęstniało i dolewałam jeszcze z 50 ml wody. Piecz w dobrze nagrzanej gofrownicy.

Wypieczone podałam z gęstym jogurtem, miodem gryczanym i prażonymi orzeszkami włoskimi.



Lekkie desery bez piekarnika

14 komentarzy:

  1. U mnie takie gofry z mąki żytniej bardzo często goszczą :D uwielbiam je! z serkiem bardzo pożywne :))

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja, bidulka, nie mam gofrownicy :( I takie pyszności mnie omijają. Czas poszperać w internecie w poszukiwaniu odpowiedniego sprzętu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają te gofry, a ja nie mam gofrownicy :(
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. i jeszcze ten miodek <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Miam! To się nazywa udane połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieknie wyszły, wyglądają bez skazy...już nie wspominając pewnie o ich smaku :)))
    Miłego weekendu :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Mogę tylko pochwalić Twoje gofry. Niestety jeszcze nie zaopatrzyłam się w gofrownicę, ale jak tylko kupię, będę korzystać z Twoich przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne :) Nie jadłam gryczanych gofrów - czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Coraz częściej zaczynam żałować, że nie mam gofrownicy :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Również nie mam gofrownicy, sprzęty kuchenne już się nie mieszczą w mojej kuchni:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne gofry - osobiście uwielbiam je jeść z waniliowym twarożkiem i truskawkami. <3 Niestety gofrownicy w kuchni brak. :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne wyszły! Ja póki co nadal na gofrownicę poluję!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam takie zdrowe zastępniki zwykłej mąki pszennej ;)
    Chętnie bym spróbowała kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. o to koniecznie muszę zrobić bo też mam sporo mąk żytnich.. Niestety już w wielu przepisach próbowałam zamieniać mąkę pszenną na żytnią... ale efekt zazwyczaj niezbyt ciekawy . Spróbuję gofry zatem !

    OdpowiedzUsuń