sobota, 25 marca 2017

Najlepsze miodowe ciasto marchewkowe z olejem wielkopolskim


Najlepsze miodowe ciasto marchewkowe z olejem wielkopolskim 

Składniki:

1 szklanka mąki ryżowej pełnoziarnistej
1 szklanka mąki gryczanej*
1 szklanka Oleju Wielkopolskiego
1 1/2 marchewki, drobno startej
4 jajka
3/4 szklanki miodu
1  łyżeczka proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody
szczypta wanilii w proszku
1 łyżeczkę cynamonu cejlońskiego
kilka drobno posiekanych orzechów pekan
szczypta soli

Krem:

opakowanie serka mascarpone
1 łyżka miodu
1 łyżeczka skórki z pomarańczy
odrobina wanilii
cynamon do posypania
Przygotowanie:

Marchewkę starłam na drobnych oczkach. Posiekałam orzechy.
Mąkę wymieszałam  z proszkiem do pieczenia i sodą. Jajka  ubiłam z miodem (ok 7 minut ubijania). Mieszając, dodawałam do jajek: olej wielkopolski, cukier waniliowy, cynamon, szczyptę soli oraz mieszankę mąk wymieszaną z proszkiem i sodą.
Dodałam marchewkę i orzechy Całość delikatnie mieszałam szpatułką.
Masę przełożyłam do natłuszczonej foremki** Piekłam w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez 40-45 minut.

Na zimne ciasto rozsmarowałam krem mascarpone.

* zamiast mąk bezglutenowych weź mąkę pszenną jeśli nie stronisz od glutenu.

** polecam tortownicę

9 komentarzy:

  1. Ciacho marchewkowe to jedno z naszych ulubionych a szczególnie na bazie mąki gryczanej :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ciacho marchewkowe bardzo lubię i zawsze chętnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wyrosło i do tego upieczone z fajnych mąk :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham marchewkowe :) To wygląda cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto wygląda na bardzo mięciutkie i puszyste:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Marchewkowe zawsze dobre, uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń