poniedziałek, 9 stycznia 2023

Zupa grzybowa z pulpetami i makaronem

 

Przepyszna zupa z pulpetami i makaronem gryczanym. 

Składniki:

200 g mielonego mięsa np. wołowego lub z indyka

płaska łyżeczka suszonego czosnku

1 łyżeczka sezamu

2 łyżki sosu sojowego

2-3 marchewki

100 g pieczarek ciemnych

por zielona część jeden liść

2 łyżki miso (opcjonalnie, nie masz -zupa też będzie pyszna)

sól i pieprz

2 plastry świeżego imbiru

makaron np. gryczany

olej sezamowy trochę

kapusta bok choi 1 sztuka (zamiast niej mozesz dodać pekińską)

Przygotowanie:

Zupę przygotowałam w głębokiej patelni. Do mięsa mielonego dodałam sól, pieprz, suszony czosnek i sezam. Wymieszałam i uformowałam pulpeciki. Na gorącej patelni zrumieniłam je bez tłuszczu. Następnie dodałam pokrojoną marchew, imbir pokrojony w zapałki i grzyby pociete w plasterki- pieczarki. Podsmażyłam całość. Potem wlałam ok 1 litra wody i dodałam pociętego pora. Gotowałam 5 minut. Po pięciu minutach dodałam kapustę bok choi oraz miso i sos sojowy i gotowałam jeszcze 5 minut. W międzyczasie ugotowałam makaron według przepisu na opakowaniu. Odcedzony makaron włożyłam do miski i wlałam zupę a na wierzch polałam olej sezamowy. 

2 komentarze: