wtorek, 14 marca 2017

"Hummus" z pieczonego buraka i nerkowców


Przygotowałam pyszną paste a'la hummus. Nie każdy może jeść strączki. Dlatego użyłam namoczonych orzchów nerkowca. Reszta skąłdników bardzo podobna do klasycznego hummusu. 

SKŁADNIKI:

4 buraki upieczone
1 szklanka namoczonych dzień wcześniej orzechow nerkowca
3 łyżki oliwy
2 łyżki pasty tahini
1/2 łyżeczki kuminu
sok z cytryny
2 ząbki czosnku
sól i pieprz do smaku

natka kolendry lub pietruszki

PRZYGOTOWANIE:

Zmiksuj namoczone orzechy nerkowca z pociętymi burakami, dodaj  resztę składników. Wyłóż na talerz, skrop oliwą i posyp natką lub kolendrą.

12 komentarzy:

  1. Bardzo do mnie przemawia ten różowy kolor!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kolor!
    Pasta dla mnie. Bardzo ją lubię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Och, nie kuś mnie! Właśnie się okazało, że jestem strasznie uczulona na sezam;( Nie wiem, jak przeżyję bez hummusu

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny kolorek :) Takiego nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł, aż muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny kolor, świetny pomysł. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ależ on ma piękny kolorek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wygląda, no i świetnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow super pomysł na hummus na orzechach :D Ze świeżego buraka już robiłyśmy ale z pieczonego tez spróbujemy :D

    OdpowiedzUsuń